Gyakoribbak a defektek azóta, amióta a futófelület mélységének csökkentését is bevetik az abroncs gördülési ellenállásának mérséklésére azért, hogy az autó kevesebbet fogyasszon – számolt be egy finnországi abroncsértékesítő. Ez még inkább igaz az e-autók abroncsaira.
Az elektromos autók abroncsait a gördülési ellenállás figyelembevételével fejlesztették ki. Ennek érdekében a futófelület mélységét csökkentették, így viszont az éles kövek könnyebbek ki is szúrják az abroncsot – közölte a finn Kauppalehti kereskedelmi lappal Lauri Kortesalmi, a Lapin Kumi Oy nevű társaság oului részlegének abroncsértékesítője. Az abroncs horonymélysége az eddigi 7-8 milliméter helyett most 6,5 milliméter. „Tizenkét éve dolgozom a gumiiparban. Ezalatt az abroncsok defektállósága gyengült” – jelentette ki. A nyilatkozata napján is több olyan autóról értesült, amelynek egy kő lyukasztotta ki a gumiját. (Kő Oulu közelében most éppen van bőven: több útépítés zajlik.)
Az abroncsok termékfejlesztése állandó egyensúlyozás – jelentette ki a lapnak Mikko Liukkula, a Nokian Tyres fejlesztési menedzsere. A végeredmény mindig kompromisszum a különböző tulajdonságok között, mint például a kopásállóság, a nedves tapadás és a gumiabroncs zaja. Néhány éve valóban a gördülési ellenállás javítása vált fontossá a károsanyag-kibocsátás csökkentése, az üzemanyag-hatékonyság és az elektromos autók hatótávolságának növelése érdekében. A gördülési ellenállás csökkenthető
A Lapin Kumi üzletében történt mérés alapján egyes belső égésű motoros autógumik horonymélysége 8 milliméter, de a legtöbbé már csak 7 milliméter.
A korábbi évek 10 milliméteres horonymélysége már egyetlen utólag szerelt abroncsban sem mérhető.
Lauri Kortesalmi tájékoztatása szerint az e-autók horonymélysége a legalacsonyabb, de az ezekben jellemző 6,5 milliméteresre van példa belső égésű motoros autók abroncsainál is, például a Michelin E Primacy esetében. „Viszont egy ilyen márkás abronccsal akár 2 milliméteres futófelületet is el lehet vezetni, továbbá a mintázatnak köszönhetően az abroncs vízsűrűségi tulajdonságai meglehetősen jók maradnak” – tette hozzá. Végül is ezért alacsony az elektromos autó gumiabroncsprofilja és vékony a futófelülete.
Arról egyébként, hogy ezen a nyáron a finnországi gumiabroncsüzletek szerint sok e-autó abroncsa lyukadt ki az észak-finnországi murvás utakon és útépítéseken, korábban beszámolt a finn állami rádió, az Yle.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.