BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Repítené a vasút a magyar árut is Közép-Ázsiába

Erősödhetnek Közép-Európa – köztük Magyarország – gazdasági kapcsolatai a közép-ázsiai országokkal a két térség közötti vasúti áruszállítási lehetőségek kibővülésével. A Middle Corridor nevű folyosón az osztrák Rail Cargo Group és partnerei kínálják intermodális szolgáltatásaikat.

Közép-Európából Közép-Ázsiába vezető tizenhat új útvonallal bővíti hálózatát az osztrák ÖBB-hez tartozó Rail Cargo Group (RCG). A helyi partnerekkel együttműködve tervezett vasúti árufuvarozó szolgáltatás a magyar ipar termékeinek gyorsabb célba juttatását is segítheti, amit meg is könnyít, hogy az RCG egyik erős lába éppen Magyarországon működik.

ÖBB/Chris Zenz
Távoli kereskedelmi központokba indulnak a vonatok.
Fotó: ÖBB / Chris Zenz

A közép-ázsiai kivitel növelése éppen jól jönne a hazai ipar – továbbá az áruszállítók – számára, amikor a termékek iránti hazai kereslet esik.  

Az új vonalak a csoport TransNET nevű hálózatát erősítik a 20 és 40 lábos konténerek továbbítására specializálódott intermodális áruforgalomban, a közlemény szerint hatékony és gördülékeny közlekedési megoldásokkal a teljes útvonalon. 

A Middle Corridor folyosó távoli végpontjait, Közép-Ázsia kereskedelmi központjait körülbelül harmincnapos tranzitidővel érhetik el.

A rendszeres menetrend szerinti vonatok vonzó alternatívát kínálnak a tengeri áruszállítással szemben. A Middle Corridor indítási tervéről tavaly ősszel már beszámolt a Világgazdaság: mindenekelőtt az Ukrajnában kirobbant háború és az Ukrajnát észak felől elkerülő vasúti útvonal zsúfoltsága tette szükségessé új, keletre tartó szállítási módok megszervezését.

A geopolitikai korlátozások megkerülése

E szállítási megoldások fő előnye, hogy biztonságosan és megbízhatóan haladnak át nem szankcionált országokon, így az ügyfelek szállítási biztosítást is köthetnek. 

Megkerülik a be- és kirakodó terminálok túlterhelt kikötőit, valamint a tengeri és hátországi terminálokat is.

Ez kevesebb szűk keresztmetszethez és az import- és exportszállítmányok hatékonyabb kezeléséhez vezet. Az RCG – mint írja – képes kezelni a teljes logisztikai értékláncot, beleértve a további szállítmányozási szolgáltatásokat is. Az ügyfelek naponta értesülnek a szállítás aktuális állapotáról.

Több lehetőség három útvonalon

  • Isztambulon (Törökország) keresztül közlekedik Tbiliszi (Grúzia), Jereván (Örményország), Baku (Azerbajdzsán), Asztana és Almati (Kazahsztán), Asgabat (Türkmenisztán) és Taskent (Üzbegisztán) felé.
  • Konstancán (Románia) keresztül az útvonal Tbiliszi (Grúzia), Baku (Azerbajdzsán), Asztana és Almati (Kazahsztán), Asgabat (Türkmenisztán) és Taskent (Üzbegisztán) felé halad.
  • Ezenkívül az északi folyosón keresztül Asztanába (Kazahsztán), Taskentbe (Üzbegisztán) és Ulán Batorba (Mongólia) szállítanak. 

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.