BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok
IC Premium MÁV vonat

Aki akar, még az első osztálynál is nagyobb luxusban utazhat a MÁV-val

A MÁV-Start Zrt. folyamatosan terjeszti ki a kiemelt intercityvonalain bevezetett prémium 1+ osztályú szolgáltatást. A jegy mintegy 40 százalékkal drágább a hasonló, helyjegyes vonaténál, viszont az érte járó kínálat pazar.

Bevált a MÁV-Start által 2021-ben egyes intercity- (IC) vonalakon bevezetett, prémium 1+ nevű szolgáltatás. A társaságnak négy kiemelt IC-vonalon van prémium 1+ kocsija, de azt tervezi, hogy a szolgáltatást folyamatosan kiterjeszti további vonalakra. A társaság a közelmúltban közölte, hogy 2021 ősze óta közel 159 ezer prémiumhelyjegyet adott el, ebből több mint százezret idén vásároltak meg.

Budapest, 2021. szeptember 23.
Az IC+ első osztályú kocsi prémium osztályú fülkéje bemutatóján a budapesti Nyugati pályaudvar vágánycsarnokában 2021. szeptember 23-án. Itt fülkénként négy ülés található. Ezek bőrborításúak, széles tartományban elektromosan állíthatók és biztosítják utasainknak a személyre szabott komfortot.
MTI/Máthé ZoltánBudapest, 2021. szeptember 23.Az IC+ első osztályú kocsi prémium osztályú fülkéje bemutatóján a budapesti Nyugati pályaudvar vágánycsarnokában 2021. szeptember 23-án. Itt fülkénként négy ülés található. Ezek bőrborításúak, széles tartományban elektromosan állíthatók és biztosítják utasainknak a személyre szabott komfortot.MTI/Máthé Zoltán
Négy ülés fér el kényelmesen.
Fotó: Máthé Zoltán

Az 1. osztályúnál is magasabb szintű szolgáltatás a következő vonalakon vehető igénybe:

  • Tokaj IC (körjárat) Budapest–Miskolc–Nyíregyháza–Debrecen–Szolnok–Budapest;
  • Budapest–Szolnok–Debrecen–Nyíregyháza–Záhony;
  • Napfény IC: Budapest–Kecskemét–Szeged;
  • Mecsek IC: Budapest–Dombóvár–Pécs;
  • Kékhullám IC nyáron: Budapest–Székesfehérvár–Balatonfüred–Tapolca–Szombathely, elő- és utószezonban;
  • Levendula IC az utószezonban: Budapest–Székesfehérvár–Siófok–Fonyód–Keszthely.

Magyar gyártású kocsik kínálják az extra kényelmet

A MÁV-Start az új gyártású, IC+ típusú kocsikon kínálja a prémiumszolgáltatását. A magyar tervezésű és előállítású járművekből 2021-től 35 készül. Ezek a kocsik a legújabb műszaki előírásoknak eleget téve, óránként 200 kilométerrel haladhatnak, természetesen légkondicionáltak. Az elektromos eszközök töltésére ülőhelyenként egy 230 voltos konnektor és USB-töltő is tartozik, van wifi is. A teljes utastér szőnyegborítású, a termes szakaszban és a folyosón rejtett LED ad hangulatvilágítást, az ablakokra sötétítőrolót szereltek az árnyékolás érdekében.  

Állítható bőrülés, érintőképernyős hő- és fényszabályozás

A kocsiban két prémiumosztályú fülke található, fülkénként kényelmi okokból csak négy ülés van a társaság leírása szerint. Ezek bőrborításúak, széles tartományban elektromosan állíthatók a személyre szabott komfort érdekében. A fülkében utazók a világítást és a hőmérsékletet a kocsi többi részétől függetlenül, saját maguknak szabályozhatják az asztalba épített érintőképernyőkkel. A fülkék formavilága a kocsi többi részétől és a többi kocsiétól merőben eltérő, elegáns kialakítású, ívelt, diszkrét formákkal és mintázott üvegfelületekkel, tükrökkel.

A kocsiban bisztrószakasz, első osztályú termes szakasz 15 ülőhellyel, valamint első osztályú csendes fülkék is találhatók hat-hat ülőhellyel. A bisztró kínálatában egyszerűbb meleg ételek vannak, mint például hot dog, főtt virsli, szendvicsek, édességek, rágcsálnivalók, hideg és meleg italok is. Lehet fizetni bankkártyával és valamennyi SZÉP-kártyával.

A prémiumszakasz első osztályú menetjeggyel, valamint pótjegy és 1990 forintos helyjegy váltása mellett vehető igénybe. A prémiumszolgáltatás így a standard első osztályhoz képest csak kismértékben drágább. (A prémiumszakasz jegyei megvásárolhatók online és a MÁV-appban is, de a hétvégi és az ünnepi időszakban érdemes a jegyet több nappal utazás előtt megváltani.)

A prémiumosztályú jegy ára például a Tokaj IC-n Nyíregyházáig 7530 forint. 40 százalékkal került többe az ugyanezen a vonalon közlekedő IC vonatra szóló jegynél (ami 5420 forintba kerül), és 70 százalékkal a helyjegy nélküli vonat esetében (4430 forint.)  

Az árkülönbség a prémium 1+ és a helyjegy nélküli vonat között a Budapest–Szeged vonalon a legnagyobb, ahol a felső kategóriájú jegyért 6250 forintot kér el a MÁV-Start, a sima másodosztályúért pedig 3410 forintot.

A fentieken túl a továbbiak járnak a drágább jegyért:

  • A kocsi Utasellátó bisztrószakaszában a helyjegy felmutatásával tetszőleges meleg ital (kávé, tea) választható díjmentesen.
  • Aki a Keleti pályaudvaron száll fel a vonatra, a járat indulása előtt igénybe veheti a 9. vágány melletti üzleti várótermet, ahol az Utasellátó meghatározott kínálatából korlátlanul és díjmentesen fogyaszthat.
    Ilyen az utazás a prémium 1+ vonaton:
     

 

Ajánlott videók

Továbbiak

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.