Az MVM Mobiliti az e-Mobi töltőkre érvényes egységes árazással, valamint egy kedvezményes lakossági díjcsomaggal reagál az ügyfelei körében végzett felmérésben kapott válaszokra.
Március 13-tól a társaság egyen- és váltakozó áramú (DC, AC) töltőin egységesen bruttó 225 forintba kerül a 22 kilowattos berendezésen a töltés. Ez az AC esetében nem jelent változást, a DC esetében viszont csökkenést takar, mert a pillanatnyi ár még 240 forint. A nagy DC-töltőkön is 225 forintba kerül a villamos energia, ezeken a kiinduló ár 260 forint – ismertette a társaság tájékoztatóján Orgovány Ferenc ügyvezető.
Ezenfelül a lakossági felhasználók számára megjelenik a Helló Tavasz díjcsomag. Ez 30 napra 2990 forintba kerül. A csomag tulajdonosa a Mobiliti minden töltőjén (például az Auchan, a SPAR, a Mcdonald’s és a Decathlon parkolóiban) bruttó 26 forintos kedvezménnyel vásárolhat áramot. (A kedvezmény nem érinti az 5 forintos percdíjat.) Az e-Mobi DC-töltőire vonatkozó díjcsökkentésnek köszönhetően az e-Mobi minden töltőjén 199 forinttal válik olcsóbbá a töltés. (Ez több mint 330 töltő jelent.)
A díjcsomag legfeljebb 1000 kilowattóra kedvezményes töltést tesz lehetővé, egy átlagos villanyautós havonta nagyjából ennyi áramot használ.
A hivatkozott, a múlt év végén elvégzett felmérésre a társaság mintegy 90 ezer ügyfeléből körülbelül háromezer válaszolt, döntően férfiak. Az igazgató várakozása szerint „aratásra” meglesz a 100 ezer ügyfél.
A válaszadók harmada volt fővárosi, míg korábban magasabb volt a budapesti e-autósok aránya. A cég erősségének a töltőhálózatát tartják. A válaszadók nagyjából 70 százaléka közlekedik saját autóval, a többiek cégessel. Már 85 százalékuk használ tisztán elektromos járművet, vagyis a plug-in hibridek visszaszorulóban vannak.
Nőtt az autók használatának hatótávja is: míg ez két éve csak napi 30–50 kilométer volt, ma már 50–100 kilométer.
Aki ritkábban, de hosszabb távra ül e-autóba, az a két évvel korábbi 100-200 kilométeres táv helyett már 200-400 kilométeresnek is nekivág, vagyis lényegében elmegy Magyarországon szinte bárhova.
Emögött nemcsak az áll, hogy nőtt az autók hatótávolsága, hanem az is, hogy bővült a hálózat, az autósok bátrabban elindulnak.
A válaszadók szerint inkább sok helyen legyen kevés töltő, mint egy-egy töltőbokorban több. A lefedettséggel még nem elégedettek, könnyen csak a 34 százalékuk talál töltőt, nehezen pedig a 7 százalékuk.
Jellemzően 10 percet hajlandók várni az autósok a töltésre. Ezen belül a fiatalok hamarabb, akár rögtön odébbállnak, az idősebbek türelmesebbek. A fizetős töltőt választók több mint 70 százaléka a Mobilitit részesíti előnyben. Ezt azzal magyarázták, hogy a berendezés útba esik, közel van a lakhelyükhöz vagy a cégükhöz, vagy a cégük flottájának megállapodása van a Mobilitivel.
Kritika érte a telefonos ügyfélszolgálatot, a mobilos applikációval pedig alapvetően elégedettek. Főleg a töltés indítására és a töltésre vonatkozó információ megszerzésére használják az alkalmazást, amelyet a fiatalok egyszerűnek, az idősebbek néha bonyolultabbnak látnak. Az app képességei bővülnek: lehet például autópálya-matricát is venni vele, vagy Európa egészében megtervezni az útvonalat a töltők helyének figyelembevételével. Hamarosan a parkolásban is segít az app, tekintettel arra, hogy várhatóan csökkennek vagy megszűnnek az e-autósok által élvezett kedvezmények.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.