BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok
LX Pantos

Hatalmasat harap a magyar logisztikai tortából a dél-koreai cég

Nagy súlyú, magyarországi bejelentés is érkezett a világ egyik meghatározó logisztikai cégétől, a dél-koreai LX Pantostól. A társaság egy egész Európára kiterjedő multimodális logisztikai hálózat fejlesztésen dolgozik, e célból, tíz évre bérbe vett egy stratégiai helyen lévő vasúti logisztikai terminált.

Megnyitotta Székesfehérvár melletti vasúti logisztikai terminálját Dél-Korea legnagyobb logisztikai cége, amelyet tíz évre bérelt ki a Sóstó Ipari Parkban. A bérbeadó a Logisztár Terminál Kft., amely az osztrák Rail Cargo Group tagja.

Erősít a magyar logisztikai piacon az LX Pantos
Erősít a magyar logisztikai piacon az LX Pantos / Fotó: LX Pantos

 

Az akkumulátoripar a logisztikai cégek mágnese

Az LX Pantos nagyban játszik: világszerte 360 hálózatot tart fenn, mintegy tízezer alkalmazottja van, és 13 ezer ügyfelet szolgál ki. Számos európai országban van jelen, Magyarországon 2019-ben vetette meg a lábát, mostani nevén – LX Pantos Hungary Kft. – 2021 augusztusa óta működik. Itt tervezett beruházása része az egész földrészre kiterjedő multimodális infrastruktúrája kiépítésének. Minden egyes általa kiválasztott helyszínnek stratégiai fontossága van. Székesfehérvári vasúti terminálja Európa legnagyobb akkumulátorgyártó csomópontja mellett nyílik meg. Honlapján az LX Pantos kiemeli, hogy 

Magyarország a világ negyedik legnagyobb akkumulátorgyártó központjává válik Kína, Lengyelország és az Egyesült Államok után.

Ennek megfelelően a régióban jelentősen megnőnek a logisztikai igények, szükségessé téve a vasúti terminálok kapacitásának növelését, a telephelyi korlátok felszámolását.

A kertek alatt fut a kínai óriásvasút 

A bázis további előnye, hogy a Trans China Railway (TCR) útvonalán fekszik, kulcsfontosságú vasúti folyosók közelében, és jelentősen erősítheti majd a vállalat versenyképességét az európai logisztikában. (A TCR Kína keleti részéből indulva Közép-Ázsián át éri el az oroszországi és az európai célpontokat.) A magyarországi terminál üzemeltetésével az LX Pantos javítani reméli rakománykezelése hatékonyságát. Különféle vasúti szolgáltatások fejlesztését tervezi, hogy Európa-szerte bővíthesse logisztikai tevékenységét.

A létesítmény:

  • 36 ezer négyzetméter alapterületű, ez nagyjából öt futballpályát jelent.
  • A tárolókapacitása 1450 TEU (20 láb hosszú konténernyi).
  • Két vasúti pályája napi három blokkvonat kezelésére alkalmas. (A blokkvonat mozdony- és kocsicsere nélküli, csak a végpontokon megálló konténerszerelvény.)
  • Megközelíthető az M7-es autópályán.

A terminál április 21-i szalagavatóján írták alá a megállapodást a Logisztár termináljának egy évtizeden át történő használatáról. A szerződés tíz évre szól, és ugyanennyi időre meghosszabbítható. Az RCG közleménye szerint az LX Pantos és az RCG megerősítette partneri együttműködését is, azaz közösen kívánják feltérképezni a kelet-európai autóiparban és az akkumulátorfuvarozásban rejlő üzleti lehetőségeket.  

Irány Koper, de nem Tatáról

A dél-koreai cég honlapja szerint a társaság terve magában foglalja Európa nagyobb szárazföldi városainak összekötését a TCR-en keresztül, továbbá egy új tengeri-vasúti multimodális szállítási szolgáltatás beindítását a szlovéniai Koperi kikötőből. Koper a kelet-európai tengeri logisztika kulcsfontosságú átjárója, onnan elérhetők a nagy akkumulátorgyártó központok is. Mindazonáltal a társaság honlapján valamilyen okból az olvasható, hogy a terminál Tatán nyílt meg. A Világgazdaságot az ügyhöz közeli forrásból azonban arról tájékoztatták, hogy Tata nevének említése – amit számos lap átvett – tévedés.

 

Ajánlott videók

Továbbiak

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.