Erőteljesen növekedett a svájci órák ára a járványt megelőző évekhez képest a svájci óraipari szövetség (FHS) honlapjára felkerült adatok szerint. Júniusban az órák exportja 1,871 milliárd frank bevételt hozott, holott az eladott karórák darabszáma 20,6 százalékkal 1,3 millióra esett.
Mindez 2019 júniusához képest 13,4 százalékos bővülését jelenti a bevételeknek, míg a járvánnyal sújtott tavalyi adatokhoz képest 71 százalékos a növekedés. Az első félévet tekintve azonban még érezhető a pandémia hatása, hiszen az eladások 0,5 százalékkal elmaradnak a 2019-es év első félévének bevételeitől.
A kereslet különösen a 200 franknál olcsóbb, alsókategóriás modellek körében esett vissza, ezekből 34,3 százalékkal adtak el kevesebbet 2019 júniusához képest, ám a bevétel visszaesése csak 14,3 százalékkal csökkent.
Ellentétes folyamatokat figyelhetünk meg a felsőkategóriás, 3 ezer frank feletti órák körében, ahol az eladott darabszám 18,8 százalékkal nőtt, a bevétel pedig 18,1 százalékkal emelkedett.
A legnagyobb forgalmat az Egyesült Államok felé bonyolították le a svájci óragyárosok, a forgalom 14 százaléka onnan érkezett és 35,4 százalékkal haladta meg a 2019-es évit, míg a második helyezett Kínában még nagyobb volt a bővülés, a kivitel az ázsiai országba 93,7 százalékkal emelkedett, így a forgalom 12,6 százalékáért felelt. Az amerikai export 275,5 millió frankot, a kínai pedig 246,4 millió frankot tett ki. A harmadik helyen 10,6 százalékos részesedéssel Hongkong állt, az ide exportált svájci órák értéke 208,6 millió frankot tett ki, 5,2 százalékkal volt nagyobb a két évvel korábbinál.
Tavaly 16 milliárd 984 millió frank értékben adtak el külföldön svájci órákat, ami 21,8 százalékkal elmaradt az előző évitől, amikor még 2,4 százalékos emelkedést regisztráltak 2018-hoz képest.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.