Egyenes összefüggést fedezett fel az elektromos autók értékesítése és az adott ország gazdasági teljesítménye, életszínvonala között – közölte az Európai Autógyártók Szövetsége (ACEA).
Uniós szinten a tisztán elektromos autók és a tölthető hibridek részaránya a tavalyi értékesítéseknél elérte a 10,5 százalékot.
Tíz tagállam 3 százalék alatti mutatóval rendelkezik.
Kelet-Közép-Európa és Nyugat-Európa között éles határvonal húzódik mind az eladásokban, mint a szükséges infrastruktúra, elsősorban a töltőállomás-hálózatok kiépítésében, lefedettségben.
De észak–déli viszonylatban is törésvonalat lát Eric-Mark Huitema, az ACEA főigazgatója. A 3 százalékos részarány alatt teljesítő országokban – közéjük tartozik régiónkon kívül Görögország is – az egy főre eső össztermék kevesebb 17 ezer eurónál. Ezekben a tagállamokban a töltőpontok száma a teljes uniós állomány 1 százalékát sem éri el.
A rangsor élmezőnyében lévő gazdag, 46 ezer eurós fejenkénti GDP-vel jellemzett országokban 15 százalék feletti a villanyautók aránya az eladásokban, míg az unión kívüli ranglistavezető országban, Norvégiában 50 százalék felett jár a mutató.
Uniós viszonylatban a villanyautók háromnegyedét négy országban – Hollandia, Dánia, Svédország és Finnország – helyezték forgalomba.
Huitema szerint a zöldátállás eredményei máris látszanak, 2019 és 2020 között ez egy autóra eső szén-dioxid-kibocsátás rekordmértékben, 12 százalékkal csökkent. A zéró kibocsátásig vezető út még hosszú, az átállás felgyorsításához és a tagállamok és a vásárlások ösztönzéséhez az ACEA ajánlásokat tesz le jövő héten az Európai Bizottság asztalára.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.