A múlt heti szokatlanul heves esőzések és az azt követő áradások Nyugat-Európában több vasútvonalat akár hónapokra is használhatatlanná tehettek – írja a Trains.com.
Belgiumban a Brüsszeltől délre eső, régebbi, a völgyek vonalát követő vonalak szenvedték a legnagyobb károkat, ugyanakkor az alagutakban és völgyhidakon vezető, a belga fővárost Kölnnel összekötő gyorsvasút vonala csak rövid időre vált használhatatlanná.
Számos viszonylatban a károk helyreállítása azonban augusztus végéig húzódhat.
Németországban nagyobb károk keletkeztek, a Deutsche Bahn szerint mintegy 600 kilométeres szakasz és 80 állomás nem használható. A legnagyobb pusztítás az Ahr-völgyében keletkezett, de fennakadások tapasztalhatóak Eifel régiójában és a Ruhr vidéken is, ahol a fontos vasúti csomópont Hagent is elöntötte a víz, így az állomás is bezárt.
A dpa hírügynökség jelentése szerint csak a vasúti károk javítása 1,3 milliárd eurós költséget jelenthet az országban.
Németország szomszédai is megszenvedték a vihart, így július 18-án leállt a közlekedés a Prága-Drezda viszonylaton az Elba áradása miatt, de Hollandia déli része és Svájc is tapasztalt fennakadásokat a vasúti közlekedésben.
Az Európában szokatlan heves esőzések, amik a klímaváltozás miatt valószínűleg egyre gyakoribbak lehetnek rámutatnak az infrastruktúra hiányosságaira, hiszen annak kialakítása során ezekkel nem számoltak az építők.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.