A németek, az osztrákok és a svájciak ragaszkodnak a személyes minőség-ellenőrzéshez, ha élelmiszert vásárolnak, ezért előnyben részesítik az üzleteket az online rendelésekkel szemben. A megkérdezett németek 10, az osztrákok 11, a svájciak 15 százaléka rendelt élelmiszert interneten a megelőző három hónapban. Ezzel szemben a spanyolok 41, a franciák 40 és a britek 32 százaléka vásárolt élelmiszert online. A britek 17 százaléka először online néz szét a boltban, míg az osztrákoknál csupán 2 százalék.
Az osztrákok, a németek és a svájciak a személyes minőség-ellenőrzést jelölték meg az üzlet választása legfőbb szempontjaként. Ők azok, akik leginkább aggódnak amiatt, hogy „nem a legjobb minőségű terméket” kapják meg házhoz szállítással. Magasnak tartották emellett a kiszállítási díjakat is.
Nordal Cavadini, a felmérést végző Oliver Wyman piackutató szakértője szerint itt egyértelműen az online szolgáltatók felelőssége elnyerni a vásárlók bizalmát a legjobb minőség kiszállításával lehetőleg alacsony díjak mellett.
A szállítási szolgáltatások egyébként gombamód szaporodnak mindenhol, de a szupermarketek is gyors iramban terjeszkednek a házhoz szállítási üzletágban. A szupermarketek saját állításuk szerint nem keresnek a házhoz szállítási üzleten. A Billa viszont Ausztriában a 2020-as járványévben 50 millió euróra emelte online üzletága forgalmát az előző évi 30 millió euróról. Cavadini szerint viszont ennek tükrében is
fennáll annak a veszélye, hogy a szupermarketeket internetes értékesítésre szakosodott portálok szorítják ki a házhoz szállítási üzletből.
Ezek ugyanis gyakran belvárosi, eredetileg nem élelmiszer tárolására használt raktárhelyiségekben építették ki bázisaikat és rendkívül rugalmasan, gyorsan reagálnak a pontosan meghatározott célcsoportot alkotó vásárlók megrendeléseire.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.