A személyszállításban szerda éjszaka két órakor kezdtek sztrájkba a mozdonyvezetők, a munkabeszüntetés 700 vonatot szögezett a sínekhez. Az állami vasútvállalat, a Deutsche Bahn arra törekszik, hogy a hosszú távon közlekedő járatok közül négyből legalább egy elinduljon, és hogy a nagyvárosok közt legalább kétóránként járjon vonat – idézte a Reuters Achim Stausst, a cég szóvivőjét, aki arra kérte az utasokat, hogy ha tehetik, halasszák el az utazást.
A sztrájk péntek reggelig tart, és a mozdonyvezetők egy részét képviselő GDL szakszervezet a jövő héten dönti el, hogy folytatják-e. A tárgyalóasztalhoz csak akkor térnek vissza, ha a Deutsche Bahn jelentősen kedvezőbb béremelési ajánlattal áll elő - mondta a tudósítás szerint Claus Weselsky, a GDL elnöke, a ZDF televíziónak. A szakszervezet 3,2 százalékos béremelést követelt, és egyszeri fejenként 600 eurós koronavírus-bónuszt a dolgozóknak. A Deutsche Bahn, amely tavaly 5,7 milliárd eurós veszteséget hozott össze, két év alatt, fokozatosan emelné a béreket.
A korlátozó intézkedések oldása a szállítási üzletágban is javuló eredményekhez vezet, és a Deutsche Bahn azt jósolta, hogy 2022-re újra nyereségessé válhat, a nyári áradások azonban mintegy 1,3 milliárd eurónyi kárt okoztak a cégnek.
Közgazdászok és ipari csoportok arra figyelmeztettek, hogy a német sztrájk további fennakadásokat okozhatnak a a már amúgy is akadozó beszállításokban Európa legnagyobb gazdaságában. A VDA autóipari szövetség szerint a logisztikai szolgáltatások gondjai súlyosbodnak a munkabeszüntetés miatt.
Ha a sztrájk elhúzódik, számottevő költségek merülnek fel a cégeknél, mivel a megszakadt beszállítások gyorsan leállásokhoz vezetnek a termelésben
– mondta a Reutersnak a VDA elnöke, Hildegard Müller.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.