–Öt éve még a gázemisszió csökkentése az egyike volt a vállalatvezetők sok céljának, mára azonban az első helyek egyikére lépett előre, mivel egyre több tényező szorítja a cégeket hitelességük, hatékonyságuk és profitjuk megőrzésének érdekében is a klímakímélő működésre – mondta Rich Hutchinson ügyvezető igazgató a videó-konferencián, amelyen a BCG 1300 cég részvételével végzett globális felmérését ismertették. A kutatás azt az eredményt hozta, hogy bár a cégek szeretnék visszafogni az üvegházhatású gázok tevékenységükhöz kapcsolódó kibocsátását, ebben jókora nehézségekbe ütköznek, tekintve, hogy a domináns többségük nem képes azonosítani és mérni, egyáltalán mi az, amit csökkentenie kellene.
A világ régióit és üzletágait reprezentáló felmérés szerint a cégek 85 százaléka számára cél a gázemisszió csökkentése, csakhogy mindössze kilenc százalékuk képes a kibocsátása átfogó mérésére. A cégek négyötöde nem tesz teljes körű jelentést a saját kibocsátásáról, és kétharmaduk a - még sokkal nehezebben mérhető és a teljes klímaszennyezés 90 százalékára tehető - külső emissziót (azaz a vállalat tevékenységét tartalmazó értékláncot) illetően. A cégek maguk is tisztában vannak önértékelésük gyengeségeivel, és átlagban 30-40 százalékra becsülik a mérési hibájukat.
Hatalmas riasztócsengő
– summázta Sylvain Duranton, a BCG Gamma, a cégcsoport mesterséges intelligenciával kapcsolatos megoldásokkal foglalkozó tagjának ügyvezető igazgatója.
Hogyan csökkentünk valamit, amit ennyire nem tudunk mérni? Ezzel szemben azok a cégek, amelyeknek sikerül jól mérni, jelentős csökkentésre képesek
– tette hozzá.
A kutatás nem csak a méréssel kapcsolatban tárt fel problémákat. A cégek 53 százaléka arról számolt be, hogy a kevés információ miatt nehézségeket okoz meghozni a megfelelő döntéseket az emisszió csökkentésére, illetve a hatásukat követni. A válaszadók 86 százaléka manuálisan, táblázatokat használva rögzíti a szükséges adatokat, és csak 22 százalékuk használ automatizált módszereket. Ez azt jelenti, hogy a vállalatok négyötöde nem frissülő, hanem statikus helyzetértékelés alapján hoz döntéseket – mondta Duranton.
A felmérés eredményei igazolják, hogy a BCG Gamma ígéretes piaci résre talált, amikor kifejlesztette CO2 AI nevű termékét. Ezt máris számos szektorban használják az acélgyártástól az olaj- és gáziparon, a kiskereskedelmen és a gyógyszeriparon keresztül a vegyiparig
– mondta Charlotte Degot, a BCG Gamma másik ügyvezetője. A cégek a mesterséges intelligencia alkalmazásával biztosíthatják a folyamatosan frissülő mérést és a naprakész döntéshozást. A CO2 AI – amely a BCG szerint akár 40 százalékkal is segíthet egy céget csökkenteni emisszióját - adatbázisokra épül, emellett képes arra, hogy az információs réseket szimulációkkal és extrapolációkkal hidalja át, azonosítsa a legkedvezőbb kezdeményezéseket a területen, és automatizáltan kövesse a döntések eredményeit. A klímavédelem óriási beruházásokhoz vezet a következő évtizedekben, teljesen átírja a vállalkozások működési környezetét, és a vállalatok zöme számára stratégiai szükségszerűséggé válik ezzel számolni – mondta Hutchinson. Ebben segíthet a mesterséges intelligencia – tette hozzá.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.