Az olajmezői szolgáltatók piacát viszonylag kevés cég uralja, ezek közül három óriás negyedéves jelentéseit vette górcső alá a Financial Times Energy Source hírlevele. A Schlumberger, a Halliburton és a Baker Hughes egyaránt úgy látja, hogy az emelkedő olajár az üzleti lehetőségeik javulását hozza, ami persze éles ellentétben áll a közelgő glasgowi klímacsúcstól remélt vállalásokkal és a katasztrofális mértékű klímaváltozás megelőzését célzó törekvésekkel.
A Schlumberger vezérigazgatója Olivier Le Peuch például
kivételes, több éves növekedési ciklust lát maga előtt, miközben a kereslet meghaladja a járvány előtti szintet.
Úgy gondolja, hogy a növekedés minden lelőhelyet, minden felszerelést, a rövid és a hosszútávú beruházásokat is érinti. Vagyis a magas árak hatására több olajat fognak a felszínre hozni, legyen szó amerikai palaolaj-mezőkről, Brazília partjairól vagy a Közel-Kelet öregedő hatalmas mezőiről.
Lorenzo Simonelli aki a Baker Hughes vezérigazgatója pedig arra számít, hogy
az idei gázpiaci volatilitás hatására a cseppfolyósított földgáz (LNG) területén következhet különösen erőteljes növekedés.
Ugyanakkor ezen cégek sem tudják elkerülni az ellátási láncok akadozását vagy éppen a munkaerő drágulását és az erősödő inflációt. A Baker Hughes, ami csúnyán elmaradt a befektetői várakozásoktól az elmúlt negyedév során, is ezekkel a problémákkal és
az Ida Hurrikánnal indokolta a vártnál gyengébb eredményét.
Azonban mind a három szolgáltató biztosította befektetőit arról, hogy a magasabb árakat tovább fogja hárítani ügyfelei felé, ami az olajtermelés drágulását eredményezheti.
A növekedési kilátásoknak hála a cégek jóval kevesebbet beszéltek a zöld átmenetről szóló stratégiájukról,
így a három cég jelentéseiben a karbon csak tizenegyszer szerepelt, szemben az első negyedévvel amikor még huszonnégyszer használták ezt a szót.
Ezzel teljesen ellentétes irányba mozdult viszont a növekedés szó használata, amit az első negyedévben 77-szer, most viszont már 125-ször említettek.
A dekarbonizáció azonban nem tűnt el teljesen a vállalatok látóteréből, a Schlumberer a szökevény gázok, a lángkitörések kezelésével valamint a villamosítás segítségével tenné zöldebbé ügyfeleit, míg a Baker Hughes a hidrogénben látja a jövőt továbbá széndioxid fogságba ejtésétől majd annak hasznosításától és tárolásától is sokat vár.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.