A karácsonyt tönkre fogják tenni az ellátási láncokban jelentkező problémák, hallhatjuk hónapok óta, ugyanakkor a Business Insider összeállítása szerint az amerikai cégek rekordforgalomra számítanak az ünnepi szezonban.
A munkaerő-kölcsönzéssel is foglalkozó Challenger Gray & Christmas friss jelentése szerint például az ünnepekre 939,300 szezonális munkást keresnek a cégek, ami a legtöbb 2012 óta, amióta a cég elkészíti ezen összeállítását.
Mindez a vártnál kedvezőbb képet fest a közeljövőről, ellentétben az online kereskedőknél látható nincs készleten jelzésektől, melyek a járvány előtti időszakhoz képest háromszorosára nőttek, vagy épp a gyorsan emelkedő árakkal. Ezek ugyanis erőteljesen visszafoghatják a kilábalás ütemét, hiszen az amerikai GDP közel 70 százalékáért a fogyasztás a felelős.
Egy erős karácsonyi szezon sokat segíthet a gyors kilábalásban, míg egy gyenge karácsony tartós lassulás kezdetét jelezheti. Mindenesetre a Targettől az Amazonig több cég jelezte, hogy felkészülten, jelentős készletekkel vág neki az időszaknak.
Több szakértő szerint az ellátási láncokra helyeződő nyomás is lassan enyhülni kezdhet és annak legrosszabb részén már túl vagyunk. Ugyanakkor az Indeed munkakereső oldal adatai szerint a szezonális munkák aránya 29 százalékkal elmarad a tavalyitól és 26 százalékkal a 2019-estől. Hasonló azonban a helyzet az idénymunkát keresők körében is, hiszen a tavalyinál 19, a 2019-esnél 35 százalékkal kisebb arányban vágynak a munkakeresők ideiglenes munkára.
Összességében azonban a helyzet jóval kedvezőbb, mint a 2020-as, amikor a koronavírus akadálytalanul tarolta le az Egyesült Államokat ebben az időszakban, ami a korlátozások bevezetéséhez vezetett. Az azóta eltelt időszakban megjelentek az oltások és szeptember óta csökkenő trendet mutat a koronavírust elkapók száma is, így jóval nyitottabb is az amerikai gazdaság, mint tavaly ilyenkor. A cégek úgy tűnik, hogy sokkal inkább 2019-hez hasonló karácsonyt várnak, mint 2020-asat.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.