BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Ismét rekordot döntött a termelői infláció Európában

A rekordot döntő termelői árak további nyomják a fogyasztói árak inflációját is.

Az euróövezetben a termelői árak szeptemberben 16 százalékkal emelkedtek, ami az eddigi legnagyobb éves növekedés, és jóval meghaladja a 15,2 százalékos piaci várakozásokat, tovább erősítve a fogyasztói árak inflációját is. Az unió egészében 16,2 százalékos volt az árak éves emelkedése. Havi összevetésben 2,7 százalékkal ugrottak meg az árak az euróövezetben és az EU-ban egyaránt, ami 1995 januárja, az adatok felvételének kezdete óta a legnagyobb havi emelkedés, és szintén jóval meghaladta a 2,2 százalékos piaci várakozást. Augusztusban mind az euróövezetben, mind az EU-ban 1,1 százalékos volt a havi növekedés. A felfelé irányuló nyomás valamennyi kategóriában jelentkezett, az euróövezetben a következő mértékben: energia (7,7 százalék, szemben az augusztusi 1,9-del); közbenső termékek (1 százalék, szemben az augusztusi 1,3-del); beruházási javak (0,5 százalék, ugyanannyi, mint augusztusban); tartós fogyasztási cikkek (0,4 százalék, ugyanannyi, mint augusztusban) és nem tartós fogyasztási cikkek (0,3 százalék, szemben a 0,1-del) – derült ki az Eurostat által közzétett adatokból.

Fotó: Shutterstock

A termelői árak minden tagállamban emelkedtek, a legnagyobb havi növekedést a következő országokban regisztrálták: Írországban (23,2 százalék), Dániában (8,4) és Görögországban (5,8).

Az euróövezetben a termelői árak szeptemberben éves összevetésben az energiaszektorban 40,7, a közbenső termékek esetében 15,2, a beruházási javak és a tartós fogyasztási cikkek esetében 3,5, a nem tartós fogyasztási cikkek esetében pedig 3 százalékkal emelkedtek.

A termelői árak minden tagállamban nőttek, a legnagyobb éves emelkedést a következő országokban regisztrálták: Írországban (82,9 százalék), Dániában (34,4) és Észtországban (29,9).

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.