BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Rekordot hoztak a szinglihordák

Pörög még a kínai szinglik napja, de lassul a növekedés üteme.

Bár mérséklődő ütemben, de tovább bővült az Alibaba forgalma a szinglik napjának nevezett online kiárusításon – közölte az e-kereskedelmi óriás pénteken.

Az idén tizenharmadjára megrendezett, 11 napos akció alatt az Alibaba Tmall forgalma elérte az 540,3 milliárd jüant (84,54 milliárd dollárt), ami több mint 40 milliárd jüanos (6,2 milliárd doláros) növekedést jelent a tavalyi évhez képest. Ennek ellenére 

ez az elmúlt 10 év legalacsonyabb bővülési üteme, 

ám a cég közleménye szerint mindez nem az egyetlen mutatója a sikernek. Míg a korábbi években az esemény egyik fénypontja a nagyszabású, külföldi sztárokat is felvonultató gála volt, az Alibaba idén a fenntarthatóságot helyezte a kereskedelmi akció középpontjába.

Fotó: Shutterstock

A cég közlésében Jang Guang, a vállalat alelnöke arról beszélt, hogy a szinglik napjának népszerűségét kihasználva igyekeztek eleget tenni társadalmi kötelezettségüknek, az idei vásár így egy fontos mérföldkő volt az Alibaba a fenntartható jövő építését célzó kötelezettségvállalásának útján. 

A Tmall platform 100 millió jüan (1,6 millió dollár) értékben bocsát ki zöldkuponokat, amelyekkel a környezetbarát vásárlói magatartást kívánják elősegíteni. 

Az Alibaba Cainiao nevű logisztikai ágazata pedig novemberben húsz városban található, mintegy tízezer elosztóállomásán nyitott gyűjtőpontokat a csomagolóanyagok újrahasznosítására.

A visszafogottság hátterében az állhat, hogy a cég az elmúlt év során többször került a kínai hatóságok látókörébe. Áprilisban a vállalatot rekordösszegű – 18,2 milliárd jüanos (2,8 milliárd dollár) – büntetéssel sújtotta a kínai piacfelügyelet, amiért a versenyszabályokat megsértve visszaélt monopolhelyzetével. Tavaly év végén pedig az Alibaba pénzügyi ágának, az Ant Groupnak a sanghaji börzén tervezett 37 milliárd dolláros első tőzsdei kibocsátását akadályozták meg a kínai hatóságok az utolsó pillanatban.

Az akciót nem hagyta veszni Kína második legnagyobb e-kereskedője, a JD.com sem, mely 2017 óta használja ki az eseményt. A vállalat idén 349,1 milliárd jüanos (54,58 milliárd dollár) forgalmat generált, ami 28,6 százalékos növekedést jelent éves összevetésben, ám 

ez náluk is a forgalom bővülési ütemének mérséklődésére utal.

Kínában a kilencvenes évek eleje óta minden november 11-én megünneplik a szinglik napját. A dupla 11-esként is emlegetett naphoz időzített első nagy vevőcsalogató akcióját 2009-ben tartotta az Alibaba. A vásár azóta a világ legnagyobb internetes kereskedelmi kiárusításává nőtte ki magát, 2018 óta rendre meghaladva az Egyesült Államokban karácsony előtt megrendezett fekete péntek és az azt követő kiber hétfő bevásárlónapjain elért együttes árbevételt.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.