A Renault arra számít, hogy a chiphiány legalább 2022 közepéig velünk marad, ez pedig megnehezíti az autógyártó üzemátalakításokkal is járó átállását a körforgásos gazdaságra, írja Bloomberg.
Luca de Meo vezérigazgató azt mondta, a Renault a magasabb árrésű személygépkocsik és haszongépjárművek gyártását fogja előtérbe helyezni, mert ezekre továbbra is élénk kereslet mutatkozik.
„A Renault bizonyos esetekben kénytelen volt Ázsiába küldeni valakit a chipért” – jellemezte a kialakult helyzetet de Meo egy keddi interjúban a flins-i üzemben, ahol az autóösszeszerelés csaknem hét évtized után néhány év múlva leáll.
A Párizstól nyugatra fekvő gyár, ahol a Zoe elektromos modellt és a Nissan Micrát gyártják, 2024-ig átalakul, és a használt autók és akkumulátorok újrahasznosítása, illetve átalakítása lesz a fő profilja.
A flins-i üzem átalakítása része a Renault nagyobb léptékű fejlesztési tervének, amely a munkahely- és költségcsökkentést, valamint a globális termelési kapacitás csökkentését is magában foglalja.
A vállalat szolid előrelépést tett fejlesztési tervének megvalósításában – írták a Citi elemzői kedden közzétett jelentésükben, melyben kifejtették, hogy a Renault csökkentette a tőkeáttételt, és felgyorsította a költségcsökkentést meg a haszonkulcsok helyreállítását.
Luca de Meo megismételte a Renault előrejelzését, miszerint a vállalat idén hozzávetőleg 500 ezerrel kevesebb járművet fog gyártani az alkatrészhiány miatt. Ez a tavalyi termelés körülbelül egyötödének felel meg.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.