Kínában tavaly a luxuscikkek értékesítése 36 százalékkal nőtt és elérte a 471 milliárd jüant (körülbelül 74 milliárd dollárt), ami mintegy a duplája 2019-es, vagyis a koronavírus-járvány előtti utolsó évi eredménynek – áll a Bain tanácsadó cég China Luxury Report 2021 jelentésében.
A Bain szerint Kína részesedése a luxuscikkek globális piacán 21 százalékra nőtt 2021-ben az egy évvel korábbi mintegy 20 százalékról.
Az ország 2025-re a világ legnagyobb luxuscikkek piacává válhat, függetlenül a nemzetközi utazási helyzettől.
Tavaly Kínában a luxustermékek minden kategóriájában nőtt az eladás, a legnagyobb mértékű emelkedést, mintegy 60 százalékosat a bőráruk értékesítése kapcsán jegyeztek fel. A jelentés szerint 40 százalékkal bővült a „divat és életstílus” szegmens áruinak értékesítési volumene.
A luxustermékek eladásnövekedésének fő hajtóereje a dél-kínai Hainan szigeti vámmentes üzletek voltak, ahol a csúcskategóriás áruk értékesítése 85 százalékkal, 60 milliárd jüanra (9,5 milliárd dollárra) bővült.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.