Az év végén véget vet az elektromos és hibrid autók támogatásának Kína, miután a hatóságok szerint az eladások mennyisége azt jelzi, hogy már nincs szükség az állami segítségre – írja a Yahoo Finance.
Az ország pénzügyminisztériumának pénteki közleménye szerint az év elején a támogatás 30 százalékkal csökken és az év végére teljesen meg is szűnik. Az elektromos és hibrid hajtású járművek eladásai kilőttek az ázsiai országban, ahol az elmúlt hónapokban az előző évinél több mint 100 százalékkal nagyobb forgalmat tapasztaltak az autók gyártói.
A múlt héten a kínai autógyártók szövetsége úgy becsülte, hogy 2022-ben az ilyen autók az összes eladás 18 százalékát fogják adni, miközben 2019-ben még csak a forgalom 5 százalékát tették ki. Az iparági szervezet szerint mintegy 27,5 millió járművet adhatnak el az idei évben, amiből öt millió lehet elektromos vagy hibrid.
A 2021-es évben pedig a becslések szerint 3,1 százalékkal bővült a világ legnagyobb járműpiaca, ami 2018 óta az első év, hogy ismét növekedett. A világ legnagyobb szennyezője is Kína, mely ambiciózus célokat tűzött ki maga elé az ilyen típusú autók széleskörű elterjedésével kapcsolatban, így azt szeretné elérni, hogy 2035-re az autók többsége tiszta energiával működjön.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.