Nagy-Britanniában elsőként a szállítmányozás területén is elektromos járművek használatába kezd a Tesco – olvasható az Emerging Risks oldalán. A kamionok a brit belföldi közlekedési szektor általi karbonkibocsátás 16 százalékáért felelnek, így azok csökkentése kulcsfontosságú lehet az ország nettó zéró céljainak elérésében.
A 37 tonnás, januártól üzemelő járművek a walesi Cardiff és Magor közötti 37 kilométeres távolságon szállítanak árukat a tervek szerint. Az új szolgáltatásban a Tesco a nemzetközi logisztikai céggel, az FSEW-vel működik együtt és több mint 100 ezer dízelmeghajtású kilométert cserélnek tisztára a tervek szerint, 87,4 tonna széndioxid-kibocsátást spórolva ezzel.
Az FSEW a két jármű töltése céljából több új töltőpontot is telepített, melyek segítségével a teherautók 160 kilométert lesznek képesek töltés nélkül megtenni.
Az elektromos teherszállítás kereskedelmi életképességének bizonyításával a két cég a technológiát célzó további befektetéseket és innovációt igyekszik ösztönözni, ami segíthet a logisztikai szektor kibocsátásának csökkentésében. Ez hozzájárulhat a Tesco 2035-ös zérókibocsátási terveinek eléréséhez és az FSEW 40 dízelüzemű járművének lecseréléséről és flottaszintű nulla kibocsátás eléréséről szóló céljainak megvalósításához. A logisztikai cég 2025-re érné el a szállítás terén a tiszta működést.
Az áruházlánc működési igazgatója, Jason Tarry kiemelte, hogy a cég disztribúciós hálózata az egyik legnagyobb az országban és fontos szerepet játszik a vállalat nettó zéró céljainak elérésében, amit a házhozszállításhoz használt elektromos furgonok és a vásárlók számára is elérhető töltőpontok is segítenek.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.