Nem futhatnak többé Google-reklámok az orosz állam tulajdonában lévő médiatermékek felületein – közölte a keresőóriás a CNN szerint, miután szombaton a YouTube esetében már hozott egy hasonló döntést.
Ezzel az állami tulajdonú orosz média újabb forrásoktól esik el, ahogy egyre több technológiai platform igyekszik korlátozni ezek pénzhez jutását. Ezen csatornák – köztük a hírhedt RT – az ajánlásokban is jóval ritkábban fognak például a YouTube-on megjelenni, nehezítve ezzel az orosz propagandisták dolgát. A YouTube egy szóvivője szerint több száz csatornát és több ezer félrevezető platformot töröltek az elmúlt napokban a tévinformációk terjedésének megakadályozása céljából.
A Google döntése előtt pénteken a Facebook-tulajdonos Meta is letiltotta az orosz állami médiát a reklámok használatáról, és címkével jelzi az orosz állam által finanszírozott tartalmakat platformjain. Oroszország cserébe péntektől részlegesen korlátozta a Facebook elérését az országban, mondván, a platform megsérti az orosz emberek szabadságát az állami propaganda korlátozásával. Nick Clegg a Meta részéről még pénteken arról beszélt, hogy Oroszország arra utasította a Facebookot, szüntesse meg a tények ellenőrzését és az orosz sajtótermékek címkézését, amit visszautasítottak.
A Google mindemellett bizonyos funkciókat kikapcsolt a térképével kapcsolatban Ukrajnában, hogy ne nyújtson információkat a konfliktus alakulásáról. Mindezt a helyi hatósággal történő konzultációt követően tette.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.