Eddig főként a Twitteren és a Facebookon voltak jelen az állami intézmények és politikusok, de fokozatosan kísérleteznek az újabb platformok meghódításával. Az Instagram lehet a következő állomásuk, hiszen a világ központi bankjai közül már 71-nek volt insta fiókja tavaly év végén - írta meg a Bloomberg.
A fitness és beauty influencerek mellett egyre gyakrabban lehet majd találkozni a ilyen tartalmakkal is.
A legnagyobb, 700 ezer fős követőbázissal a központi bankok közül az indonéz jegybank rendelkezik.
Ezt a venezuelai és a brazil központi bank követi a sorban. Az amerikai monetáris hatóságok közül a Federal Reserve Bank of Chicago a legnépszerűbb, majdnem 7400 követővel.
A központi bankok közül a közösségi médiahasználat egyik úttörője a Jamaikai Nemzeti Bank. 2019-ben az addigi rossz nyilvános kommunikáció megreformálása érdekében elkezdtek
az Instagramon reggae zenei videókat közé tenni, amiken keresztül a monetáris politikai döntésekről és makrogazdasági hírekről tájékoztatták a lakosságot.
Az Instagram mellett a TikTok-ot is elkezdték meghódítani a jegybankok. Itt is az Indonéz bank a vezető, 58 követővel.
Megan Greene, a Harvard Kennedy School főmunkatársa úgy látja, hogy a központi bankok ilyen irányú fejlődése pozitív folyamat, mivel ezzel nő az átláthatóság és elősegíti a politikai döntéshozók tevékenységének megértését.
Szeretné tudni, hogy mit gondol Schnabel az eurozóna inflációs számításmódszertanáról? Ott van az EKB Twitter hírfolyamán
– mondta Greene utalva Isabel Schnabelre, az EKB egyik igazgatósági tagjára.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.