Az Airbus vezérigazgatója a társaság éves közgyűlésén felszólította az európai vezetőket, hogy ne állítsák le a titán behozatalát Oroszországból az ukrajnai invázió ellenére. Guillaume Faury úgy véli, hogy a szankciók kiterjesztése a repülőgépek és hajtóművek gyártásához használt stratégiai fontosságú fém „nem lenne helyénvaló”, a cég szóvivője szerint pedig többet ártana az iparágnak, mint az orosz gazdaságnak.
Volodimir Zelenszkij ukrán elnök folyamatosan sürgeti a nyugati kormányokat újabb büntetőintézkedések meghozatalára, az Európai Unió kész is további lépésekre, és Boris Johnson brit kormányfő is megígérte, hogy a szövetségesek folytatják a nyomásgyakorlást Moszkvára.
Oroszország a világ legnagyobb titántermelője,
és az EU eddig kerülte a szénen és acélon kívül orosz árucikkek behozatalának a tilalmát, így egyelőre a titánnak való kereskedelmet sem korlátozzák.
A cég szóvivője a hírrel kapcsolatban hangsúlyozta, hogy az Airbus eddig és ezután is teljes mértékben betartja a szankciókat. Hangsúlyozta azonban, hogy a titán csupán az orosz exportbevételek csekély részét adja, viszont a tilalom hatalmas károkat okozna a légiiparnak egész Európában.
A cég kedden megerősítette a Reutersnek, hogy közvetlenül és közvetve is vásárol Oroszországtól titánt, ami az általa felhasznált teljes mennyiség felét teszi ki.
A Boeing korábban a titánszükséglete harmadát szerezte be a világ legnagyobb titángyártójától, az VSMPO-AVISMA-tól, amely 25 százalékban az állami kézben lévő Rosztek tulajdona egy novemberben megújított szerződés alapján, de márciusban bejelentette, hogy felfüggeszti a vásárlásokat.
Szakértők szerint az Airbus részben a Safran miatt aggódik, amely titánt használ a hajtómű-alkatrészek és futóművek gyártásához. A Safran februárban közölte, hogy több hónapra elegendő titánnal rendelkezik, és a szükségletének nem egészen a felét szerzi be Oroszországból.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.