A Boeing márciusban 141 repülőgép megrendelését helyezte olyan számviteli bizonytalansági állapotba, amelyet akkor alkalmaz, amikor kérdéses a teljesítés – jelentette be az amerikai gyártó kedden. Ezeknek a megrendeléseknek mintegy kétharmada – vagyis valamivel több mint 90 darab – 737 Max típusú repülőgépekre szól, amelyeket érint az ukrajnai háború és az azzal kapcsolatban kivetett nyugati gazdasági szankciók. Egyelőre azonban nem törölték a megrendeléseket. A cég egyébként egyre több, összesen immár
majdnem 950 gép rendelését volt kénytelen ilyen bizonytalansági állapotba helyezni,
miután az elmúlt két évben a koronavírus-járvány miatt élesen visszaesett a kereslet.
A szankciók tiltják repülőgépek eladását Oroszországnak, a Boeing pedig a többi nyugati gyártóval, így az Airbusszal együtt leállította az alkatrészszállítást és a karbantartási szolgáltatásokat is, hogy ne sértse meg a büntetőintézkedéseket. A CNN szerint így nem csoda, hogy kétségessé vált az orosz megrendelések sorsa. Bár orosz légitársaságtól – az Utair Airlinestól – csupán harminc megrendelése van a Boeingnek 373 Max gépekre, az Airbushoz hasonlóan a legtöbb gépét lízingcégek vásárolják, így ennél valószínűleg
több repülőgépet szántak az orosz piacra a háború kitörése előtt.
Ráadásul a lízingcégek és Oroszország közötti kapcsolat valószínűleg véglegesen megromlik még akkor is, ha megszüntetik a szankciókat, mivel Moszkva lépéseket tett annak érdekében, hogy államosítsa az előbbiek tulajdonában lévő több száz gépet.
Oroszország mellett egyébként az ukrán SkyUp légitársaságnak is van hét 737 Maxre szóló megrendelése a Boeingnél.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.