A világ egyik legnagyobb légitársasága és a közel-keleti légitársaság vezető légitársasága, az Emirates Air legújabb beszámolója szerint bár 1,1 milliárd dollár veszteséggel zárták az elmúlt pénzügyi évet, ez már 80 százalékos javulást mutat a megelőző évhez képest, amikor 5,5 milliárd dolláros veszteségről számoltak be – az volt az első alkalom, hogy a légitársaság több mint három évtizede nem termelt nyereséget.
A társaság várakozásai szerint még ebben az évben maguk mögött hagyhatják a veszteséges üzemeltetési időket, és akár profitot is termelhetnek, ahogy elkezdik visszafizetni részvényesüknek, a dubaji kormánynak a Covid–19 járvány során nyújtott 4 milliárd dolláros segélyt - írja az ABC News.
Az Emirates elnöke és vezérigazgatója, Ahmed bin Saeed Al Maktoum sejk elmondta, hogy a pénzügyi év második felében fellendült az üzleti élet, és visszatért a kereslet az utazások iránt ahogy a világjárvány miatti utazási korlátozásokat feloldották. Az azonban nem világos, hogy a márciusig tartó dubaji világkiállítás milyen mértékben befolyásolta az érkezők számát.
A tágabb értelemben vett Emirates Group, amelyet a dnata ügynökség üzemeltet, elmondása szerint a dnata nyereséges volt az elmúlt pénzügyi évben (ami 2021 áprilisától 2022 márciusáig tart), és az előző évi 496 millió dolláros veszteséget 30 millió dolláros nyereségre fordította. A teljes bevétel meghaladta a 18 milliárd dollárt, ami 86 százalékos javulást jelent az előző évhez képest.
Arra számítunk, hogy a csoport 2022-23-ra lesz újra teljesen nyereséges, addig is kemény dolgozunk céljaink eléréséért, és figyelemmel kísérjük az olyan hátráltató tényezőket, mint a magas üzemanyagárak, az infláció, az újabb Covid–19 variánsok, valamint a politikai és gazdasági bizonytalanság– írta a vezérigazgató a pénteki eredményjelentésben.
A légitársaság közölte, hogy üzemanyagszámlája több mint kétszeresére, 3,8 milliárd dollárra nőtt az előző évhez képest a megnövekedett járatok száma és a 75 százalékkal emelkedő üzemanyagárak miatt.
Az Emirates Group nyilatkozatában kifejtette, hogy emellett a működés felfutásával a korábban elbocsátott alkalmazottakat vissza tudták hívni és új toborzási akciókat is tartottak. A légitársaság elnöke a hét elején bejelentette, hogy a személyzet létszáma megközelíti a 80 százaléka a járvány előttinek, így 85 219 alkalmazottat foglalkoztatnak a világ minden tájáról.
A légitársaság, amely a fedélzeti kabin luxuskiviteleiről és az újabb repülőgépeiről híres, a világ mintegy 140 városába repül.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.