A Mercedes Benz, a Daimler és a BMW is közölte, hogy az elmúlt két év ellátásgondjai után végre
ismét elegendő csúcstechnológiás alkatrészt tud beszerezni, így a gyártás nem sokára teljes kapacitással működhet.
Az ellátási gondok rendeződése úgy látszik a vártnál korábban következik be. Az egyre rosszabb globális gazdasági környezetben és a gyorsuló infláció mellett ez bizakodásra adhat okot a gyártóknak, amik egyre nagyobb hangsúlyt fektetnek az elektromos átállásra. A pozitív hírek ellenére azonban még számos kockázattal kell szembenézni.
Még mindig hétről-hétre figyeljük az eseményeket, de eddig alapvetően nem volt gondunk a gyártással. Itt-ott előfordultak ellátási problémák, de ez semmi ahhoz képest, ami tavaly történt
- mondta a Mercedes termelési és ellátási lánc menedzsmentjének vezetője, Joerg Burzer.
Az autók iránti kereslet fellendülése ellenére az autógyártóknak csökkenteniük kellett a kibocsátást, mivel az üzemek nem tudtak elég chipet beszerezni. A modern autók pedig rengeteg félvezetőt használnak a beépített számítógépek miatt. Az ellátási láncok akadozása miatt a leállások olyan súlyosak voltka az ágazatban, hogy a személygépkocsik globális termelése alig mutatta a világjárvány előtti szintre való fellendülés jeleit.
A chip kínálat javulásával együtt a gyártóknak csökkenteni kellett a rendelésállományukat, mivel félő volt, hogy a romló gazdasági környezetben nem lesz kereslet az autók iránt. A Tesla vezére, Elon Musk ebben a helyzetben kijelentette, hogy a cég személyzetének 10 százalékát le kell építeni, illetve arról is beszélt, hogy nagyon rossz előérzete van a gazdasági folyamatokkal kapcsolatban.
Elon Musknak nagyon rossz előérzete van: elbocsátásokra készül a TeslaElőször csak mindenkit visszaparancsolt az irodába Elon Musk, ám úgy tűnik, a munkások toborzása is szünetel és elbocsátások is jönnek a Teslánál. |
A világ leggazdagabb emberének aggodalmait azonban nem osztják az iparág német szereplői. A német Ifo index szerint a helyi autógyártók hangulata jelentősen javult májusban. A jelentés szerint a német gyártók bíznak benne, hogy képesek lesznek árakat emelni és ezzel leküzdeni az elszálló nyersanyagárakat.
Az iparág eddigi egyik legnagyobb problémáját jelentő globális chiphiány pedig megoldódni látszik.
A romló gazdasági helyzet és a magas infláció miatt a fogyasztói kereslet csökkent az elektronikai cikkek iránt. Az így felszabaduló chip-készletekre pedig rávetette magát az autóipar, ami a helyreálló beszerzéssel már be tudja hozni az elmúlt év lemaradásait.
Többek között a Volkswagen csoport is arról számolt be, hogy hamarabb állt helyre az ellátás mint várták és jelenleg folyamatos a szállítás az alkatrészekből. Természetesen a kockázatok még ott vannak a szektor körül és nem is minden vállalat osztja a német cégek optimizmusát. A Volvo Trucks péládul azt közölte, hogy még mindig korlátozottan jut csak chipekhez és ez rá fogja nyomni a bélyegét a következő negyedéves eredményekre is.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.