Nincsen egyszerű helyzetben az olasz autógyártó, hiszen próbálja összeegyeztetni a károsanyag-kibocsátás csökkentését a hagyományos motorjaira épülő hírnevével, így végül azt tűzték ki célul, hogy 2030-ra minden ötödik eladott autóból kettő legyen teljesen elektromos meghajtású. Emellett emelnék az osztalékot is a tavalyi 30 százalékról 35 százalékra, valamint közel 2 milliárd eurónyi részvényt kívánnak visszavásárolni 2026-ig.
Terveik szerint 2030-ban eladásainak nagyjából 40 százaléka már elektromos, további 40 százaléka pedig hibrid lesz, és mindössze 20 százalékát hajtja majd belső égésű motor.
Egyelőre azonban az eladások mindössze 20 százaléka hibrid, és a Ferrarinak jelenleg még nincsen elektromos modellje, várhatóan 2025-ben dobhatják piacra az első tisztán elektromos sportautót - írja a Financial Times.
Úgy gondolom, nagyon sokat adhat egy belső égésű motor, ugyanakkor meg kell birkózzunk a károsanyag-kibocsátási előírásokkal is. Ami talán a legfontosabb, hogy az elektromosítást olyan módnak, technológiának tekintjük, amely javíthatja tevékenységünket– mondta Benedetto Vigna vezérigazgató a befektetőknek rendezett konferencián, majd hozzátette, hogy az olasz luxusmárka az évtized végére el szeretné érni a szén-dioxid-semlegességet.
Azt is elárulta, hogy az elektromos autó a Ferrari versenycsapatának technológiáját fogja használni, beleértve az elektromos motort és az energiaveszteség csökkentésére vonatkozó ismereteit.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.