BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Viszlát, Covid! Így áll talpra Németország turizmusa

Valódi sikersztori volt Németország beutaztató turizmusa a koronavírus-járványig, a 2019-es rekordév után azonban véget ért a tündérmese, 2020-ban beszakadt a vendégéjszakák száma, amely még 2021-ben sem indult markáns növekedésnek. Az idei tapasztalatok azonban a foglalási adatok alapján kedvezőek, minden jel szerint a szövetségi köztársaság idegenforgalma kezd visszatalálni a pandémia előtti útra.

Tavaly 343 867 vendégéjszakát töltöttek a magyarok Németországban, 2 százalékkal többet, mint egy évvel korábban, a Covid-válság európai begyűrűzésének évében 

– ismertette Czeiszing Miklós, a Német Turisztikai Hivatal magyarországi képviselet-vezetője. 

Ezzel a szövetségi köztársaság a negyedik számú külföldi úti cél a honfitársaink körében, megelőzve Romániát, míg a képzeletbeli dobogón

  • Ausztria,
  • Horvátország
  • és Olaszország foglal helyet.

Érdemes felidézni, hogy a világjárvány kitörése előtt még 303 ezerszer utaztak a magyarok Németországba, ez 843 ezer vendégéjszakát generált, az éves fejlődési ráta pedig 8 százalékos volt átlagosan a 2009 és 2019 közti időszakban.

Czeiszing Miklós, a Német Turisztikai Hivatal magyarországi képviselet-vezetője Fotó: DZT

Hazai szemüvegen át a négy legfontosabb németországi destináció

  • Bajorország (37,1 százalék),
  • Baden-Württemberg (18),
  • Észak-Rajna–Vesztfália (11)
  • és Hessen (6,6).

Az pedig a lehető legkiegyenlítettebb, hogy ki milyen célból kel útra: 34 százalék a rokoni-baráti látogatások aránya, és egyaránt egyharmad-egyharmad részt képvisel az üdülés és az üzleti út.

Németország az első helyen végzett az európaiak városi úti céljainak listáján 

– közölte Czeiszing Miklós, hozzátéve, hogy az európai utazók 67 százaléka a német városok hangulatát élvezi leginkább.

Érdekesség, hogy Németország a Nations Brand Index imázsrangsorát is vezeti, olyan országokat maga mögé utasítva, mint Kanada, Japán, Olaszország, Nagy-Britannia, Franciaország, Svájc, az Egyesült Államok és Ausztrália.

A szövetségi köztársaság 23 millió utazással továbbra is a második az európai célpiacok sorrendjében, Spanyolország (32,4 millió) mögött és Olaszország (22,8) előtt.

A németországi beutaztató turizmus valódi sikersztori volt 1993-tól 2019-ig, ebben az időszakban 159 százalékkal nőtt a vendégéjszakák száma, amely 55,2 millió pluszt jelentett. A Covid előtt 89,9 millió vendégéjszaka volt a csúcs, a krízis okozta visszaesés miatt azonban az elmúlt két évben a 31-32 milliós szinten ragadt a mutató. A magyar utazási irodák idei foglalási adatai azonban már a járvány előtti időket idézik a január–áprilisi tapasztalatok alapján. 

11 May 2022, Bavaria, W¸rzburg: Tourist groups are guided across the Old Main Bridge from the city center. W¸rzburg Cathedral can be seen in the background. Sunny weather and early summer temperatures in W¸rzburg. According to the DWD, up to 29 degrees are expected in W¸rzburg. Photo: Daniel Vogl/dpa (Photo by Daniel Vogl / DPA / dpa Picture-Alliance via AFP)
Fotó: Daniel Vogl / dpa Picture-Alliance via AFP

A DZT idei tevékenysége három  kampány köré szerveződik, ezek a helyi értékekre épülő kultúra (German Local Culture), a fenntarthatóság (Feel Good) és a visszatérés a természetbe (Embrace German Nature). Ezek bemutatásán túl Czeiszing Miklós arra is emlékeztetett, hogy 

az idén nyáron kedvezményes áron fedezhetjük fel egész Németországot.

Az utazók 2022. június 1. és augusztus 31. között ugyanis mindössze havi 9 euróért használhatják a városi tömegközlekedés minden eszközét. Az úgynevezett „9-Euro-Ticket” a kiválasztott hónapban korlátlan számú utazásra jogosítja fel tulajdonosát a regionális vonatokon, a HÉV és a metró járatain (S- és U-Bahn), illetve a buszokon és villamosokon. Ráadásul a 6 éven aluli gyermekek ingyen utazhatnak.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.