BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Német bringagyártóba fektetett be LeBron James

Az NBA-legenda által vezetett befektetői konzorcium 30 millió eurós invesztíciója 750 millió euróra értékeli a felső kategóriás kerékpárokat gyártó Canyont.

A pandémiának vége, de a globális kerékpárpiaci fellendülés továbbra is szélsebesen száguld. A prémium kategóriás országúti, hegyi- és túrakerékpárokat gyártó cég az elmúlt hat év során átlagosan évi 21 százalékkal tudta növelni árbevételét. A gyártó kizárólag weboldalán keresztül ad el bringákat, a kerékpárok ára nagyjából 4-5 ezer euró körül mozog, a csúcsmodellek 11 ezer euróba kerülnek. A vállalkozás tavaly 475 millió euró árbevételt ért el, EBITDA-rátája 13 százalék volt.  

NBA All-Star Game 2018, LeBron James sinks a basket during the 2018 NBA All-Star Game, February 18, 2018 at Staples Center in Los Angeles, California. (Photo by Robyn Beck / AFP)
Fotó: Robyn Beck / AFP

A LeBron James által vezetett befektetői csoport 30 millió euróval szállt be, ezért a részvények 4 százalékát kapta, 750 millió euróra értékelve ezzel a céget. A Canyon alapítói tavaly egy 52 százalékos pakettet adtak el a GBL befektetési alapnak 350 millióért, ez a tranzakció még csak 670 milliós cégértéket hozott.  

Le Bron az LRMR Ventures nevű cégén keresztül szállt be, amelyet az amerikai üzleti világ egyik celebjével, Maverick Carterrel közösen vezet, csatlakozott hozzájuk a szintén amerikai magántőke-befektető alap, az SC Holdings.  

LeBron a világ egyik legnagyobb atlétája

– méltatta a sztárt Nicolas de Ros Wallace, a Canyon vezérigazgatója, hozzátéve, hogy a tranzakció nyomán az amerikai piacon várhatóan jócskán megugrik a kereslet a Canyon kerékpárok iránt. A cég alapítója, a továbbra is 40 százalékos részesedéssel rendelkező Roman Arnold közölte, hogy vállalata nem keresett befektetőket, viszont megragadta az új partnerek „brand iránt érzett szenvedélye és ambíciója”. 

A tranzakcióból befolyó tőkét az amerikai piacon való terjeszkedésre használják fel, négy éven belül szeretnék megduplázni a jelenleg százmillió euró, onnan befolyó bevételt. 

A kerékpárgyártók üzletmenetét fellendítette a pandémia, viszont a beszállítói láncok megszakadása a túlnyomó részben Ázsiában gyártott alkatrészek, részegységek beszerzését is megnehezítette – ez a probléma a Canyont sem kerülte el.  

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.