A Spotify túlszárnyalta az előrejelzéseket, és hatmillió előfizetővel bővítette szolgáltatását a második negyedévben – írja a Financial Times. A vállalat június végén 188 millió előfizetővel zárt, ami felülmúlta a 187 milliós előrejelzést. Az összes felhasználó száma – amelybe a nem fizető felhasználók is beletartoznak – szintén rácáfolt a várakozásokra, és 433 millióra emelkedett.
A vállalat helyzetét több dolog is megnehezítette, például az orosz–ukrán háború miatt felfüggesztette oroszországi tevékenységét, amivel 600 ezer fizető ügyfelet bukott. Hátrányosan hatott rá a Netflix piaci gyengélkedése is, az amerikai streamingóriás néhány hónap alatt egymillió előfizetőt vesztett, ami a streaming üzleti modelljével kapcsolatos befektetői félelmeket táplálta.
A Netflix botlása óta eltelt hetekben a Spotify vezérigazgatója, Daniel Ek megpróbálta elhatárolni cégét a videóstreaming-szolgáltatótól, és áprilisban azt mondta a befektetőknek, hogy a kettő nagyon különböző üzletág. Az aggodalmak ellenére a Spotify reklámbevétele 360 millió euróra nőtt a második negyedévben, ami 31 százalékkal több, mint egy évvel ezelőtt, és 28 százalékkal több, mint az előző negyedévben. A Spotify részvényei több mint 6 százalékot ugrottak szerdán a piac előtti kereskedésben. Korábban a vállalat részvényeit megviselte a Netflix előfizetői számának csökkenése. Szerdán a Spotify közölte, hogy a harmadik negyedévben hangoskönyvet fog piacra dobni, és leállítja a Car Thing nevű készülékek gyártását, amellyel az autóban való zenehallgatás élményét akarták javítani.
A befektetői szkepticizmusra válaszul a Spotify a múlt hónapban –a 2018-as tőzsdére lépése óta először – befektetői napot tartott. Ek vezérigazgató elmondta a befektetőknek, hogy várakozásai szerint a vállalat a jelenlegi méretének tízszeresére fog nőni, és 2030-ra eléri az egymilliárd hallgatót, valamint a 100 milliárd dolláros bevételt.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.