BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

A TikTok, a Twitter és a Meta is készül a novemberi félidős választásra

A TikTok megtiltja az influenszereknek a fizetett politikai tartalmak közzétételét, miközben a Facebookon és az Instagramoon a voksolást megelőző héten nem futhatnak új politikai reklámok.

A TikTok megtiltja az influenszereknek a fizetett politikai tartalmak közzétételét a 2022-es amerikai félidős választások előtt – írja a Bloomberg. A rövid videókról ismert közösségi platform 2019 óta nem engedi a fizetett politikai reklámokat, azonban a kampánystratégák két évvel ezelőtt kikerülték a szabályt azzal, hogy influenszereknek fizettek politikai témák népszerűsítéséért. A cég most ezt a kiskaput zárja be.

07 July 2022, Berlin: The logo of the video community TikTok at the fashion fair Premium.
Fotó: Jens Kalaene / AFP

A vállalat eligazításokat tart az alkotóknak és a tehetségkutató ügynökségeknek, hogy emlékeztesse őket arra, hogy a fizetett politikai tartalmak közzététele ellentétes a TikTok irányelveivel – mondta Eric Han, a cég amerikai biztonsági vezetője.

A politikára vagy a választásokra utaló organikus videók továbbra is az alkalmazáson maradnak, tehát a politikusok, a pártok továbbra is fent lehetnek és készíthetnek posztokat, de be kell tartaniuk a platform közösségi irányelveit.

A szabályok szerint a felvételek nem uszíthatnak erőszakra és nem terjeszthetnek hamis információkat a jelöltekről. Az irányelveket sértő videókat korlátozni fogják, amíg a moderátorok értékelik. Emellett a vállalat egy választási központot is indít az alkalmazásban, amely általános információkat nyújt a szavazóhelyiségekről, a szavazólapokról és a jelöltekről.

A Meta és a Twitter is készülődik

A két évvel ezelőtti választásokhoz hasonlóan a Facebookot és az Instagramot birtokló Meta eltávolítja azokat a posztokat, amelyek félrevezetik az embereket azzal kapcsolatban, hogy hol, mikor és hogyan kell szavazni, vagy amelyek a választások eredménye alapján erőszakra szólítanak fel. Törlik azokat a hirdetéseket is, amelyek megkérdőjelezik a voksolás legitimitását. 

A vállalat birtokolta platformokon a választásokat megelőző héten nem futhatnak új politikai vagy társadalmi témájú hirdetések, ezt már két évvel ezelőtt is meglépte a cég.

A Meta arra is ösztönzi a felhasználókat, hogy nézzék meg a munkatársai által összeállított, általános választási információkat tartalmazó részt. A Twitter a múlt héten közölte, hogy a félidős választásokra fel kívánja eleveníteni a korábbi stratégiáit, beleértve a címkék elhelyezését egyes félrevezető tweetek elé, valamint megbízható információk beillesztését az idősávokba, hogy a hamis állításokat leleplezzék, mielőtt azok tovább terjednének az interneten.

Az idén ősszel rendezendő amerikai félidős választásokon a képviselőház összes (435) helyéről, a szenátus kicsivel több mint egyharmadát jelentő 35 székről, valamint az államok nagy részében a kormányzói mandátum sorsáról döntenek az állampolgárok. A szenátusban mandátumegyenlőség van a demokraták és a republikánusok között, előbbieknek Kamala Harris alelnök szavazatával van meg a többségük, a képviselőházban szintén szerény többségben vannak Biden elnök párttársai. 

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.