Az egyik legnagyobb kínai online kereskedelmi szolgáltató, a kínai Pinduoduo (PDD) az első határokon átnyúló terjeszkedése során az amerikai piacra készül betörni – írja a Bloomberg az ügyet jól ismerő és nevük elhallgatását kérő forrásokra hivatkozva.
A lépéssel a PDD olyan sikeres nemzetközi vállalkozásokat követne, mint a Shein vagy az AliExpress. A cég jelenleg a kereskedőpartnereit készíti fel az akcióra, ám a művelet még nem nyilvános – árulták el a névtelenségüket kérő források.
A sanghaji székhelyű vállalat új növekedési utakat keres egy olyan időszakban, amikor a kínai gazdaság lassul.
Portálunk is beszámolt arról, hogy a világ második legnagyobb gazdaságának számító Kína a második negyedévben éppen csak elkerülte a visszaesést, mivel a szigorú járványvédelmi intézkedések és az ingatlanpiaci válság korlátozza a növekedést. Ebben a helyzetben a vállalatnak az amerikai piac csábító lehetőséget kínál.
Kínai sajtóértesülések szerint a Pinduoduo szeptemberben jelenhet meg a tengerentúlon. Ennek érdekében a PDD más részlegekből irányított át vezetőket és munkásokat, hogy segítsenek a műveletben.
A 2015-ben alapított cég későn lépett be a kínai internetes kiskereskedelmi piacra, ám áttörést ért el, és a világ egyik leggyorsabban növekvő technológiai vállalata lett.
Az ázsiai országban több mint 880 milliós aktív felhasználói bázist épített ki újszerű módszerekkel. Ennek során csoportos vásárlásra biztatták a fogyasztókat, akik barátokat toborozhatnak a kedvezményes vásárláshoz. Elsősorban gyümölcsöket, zöldségeket lehet farmerektől vásárolni, de más termékek is elérhetők.
Az amerikai tőzsdén jegyzett kínai cég szakértők szerint nagyjából 13 százalékot birtokol a távol-keleti ország online kiskereskedelmében. Az utóbbi időben visszafogta az online élelmiszerboltokba való erőteljes befektetéseit, amelyeket egykor az ázsiai ország legígéretesebb új növekedési lehetőségének tekintettek.
Mivel a kínai gazdaság lassul, és a vállalat több költségcsökkentő intézkedést is hozott, az amerikai piac csábító lehetőséget kínál a meglévő infrastruktúra és kereskedői hálózat nemzetközi felhasználására.
A vállalat idén nagyrészt ellenállt a negatív gazdasági hatásoknak, és az előrejelzések szerint a második negyedévben 2,5 százalékos bevételnövekedésről számol be. A piacvezető Alibaba, amely az AliExpress nemzetközi részlegét működteti, ugyanebben az időszakban először könyvelhetett el csökkenést az eladások számában.
Ugyanakkor a szabályozási kockázatok még mindig nagyok. A PDD egyike azon kevés kínai cégnek, amelyek részvényeivel csak az Egyesült Államokban kereskednek, miközben a könyvvizsgálati gyakorlatok miatt egyre nagyobb a feszültség. A világon egyedül Kína nem engedélyezi az Egyesült Államok börzéin jegyzett vállalatai ellenőrzését, nemzetbiztonsági és titoktartási aggályokra hivatkozva.
Miközben amerikai és kínai tisztviselők folytatják a tárgyalásokat, olyan hírek is felröppentek, hogy az lehet a megoldás, ha a Peking által érzékenynek ítélt cégek önként kivonulnak az amerikai piacokról. Ez olyan spekulációkhoz vezetett, hogy többek között a PDD végül Hongkongban vagy egy másik közeli tőzsdén kívánja majd bevezetni részvényeit.
A vállalat nem kommentálta a híreket.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.