Júliusban történt meg először, hogy az amerikaiak tévénézésre szánt idejükből többet töltöttek a Netflix, a YouTube, a Disney+, az HBO Max és társaik a streamingszolgáltatásait követve, mint kábeltévézéssel – írja a The Wall Street Journal.
A portál szerint a streaming a teljes amerikai tévénézési idő 34,8 százalékát tette ki a múlt hónapban, míg a kábeltévé 34,4-et. Az egy évvel korábbihoz képest 22,6 százalékkal nőtt a streaminggel töltött idő.
Ezzel szemben a kábeltévénézésre fordított idő majdnem kilenc százalékkal csökkent.
A legnézettebb platform a Netflix volt, amely elsősorban a Stranger Things és A tengeri fenevad sikerének köszönhetően tarolt. Sokakat a képernyő elé szegezett még a Hulu Gyilkos a házban sorozata is, amely idehaza a Disney+-on fut.
E nézettségi adatokat több dolog is magyarázza. Egyrészt az iskolai szünidőt töltő gyerekek inkább a streamingplatformokot választják, másrészt a nyári hónapokban hiányoztak a nagy sportesemények, amelyek a közönség egy részét a kábelcsatornákhoz vonzanák. Ehhez kapcsolódik, hogy tavaly a tokiói olimpia rengeteg nézőt hozott.
Az új műsorok hiánya szintén a kábeltévét gyengítette, ezek általában szeptemberben kezdődnek el.
A streamingszolgáltatók kínálata az elmúlt években gombamód szaporodott, és egyre inkább beépültek az amerikai otthoni szórakozási szokásokba. Ezek a szolgáltatások a legjobb tartalmak előállításáért és beszerzéséért versengenek, hogy a háztartások a tévézésre szánt idejük minél nagyobb részét a saját platformjukon töltsék.
Összességében a streamingplatformok – a Netflix, a YouTube, a Hulu, a Disney+, az ESPN+, az HBO Max, az Apple TV+ és az Amazon Prime Video – júliusban a legmagasabb arányt érték el az amerikai nézési időből, felülmúlva az előző hónapban felállított rekordot.
A streaminggel töltött idő növekedése jó jel a platformok számára, amelyek megpróbálnak előfizetéseket szerezni és fennmaradni a zsúfolt piacon. Az Antenna adatai szerint az egész iparágban növekszik az ügyfelek lemorzsolódásának aránya, és egyes háztartások több szolgáltatásra is regisztrálnak.
Mi is beszámoltunk róla, hogy a Netflix az elmúlt hónapokban egymillió előfizetőt veszített, viszont a cég vezetése bizakodik és optimistán látja a jövőt. A jelek szerint nem ok nélkül. Eközben az előfizetők számát tekintve a Netflixet megelőzte Walt Disney streamingszolgáltatása.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.