Közös megegyezéssel távozik az Adidas vezérigazgatója, Kasper Rorsted, annak ellenére, hogy megbízatását 2020-ban öt évre meghosszabbították. A dán származású Rorsted 2016-ban vette át a sportszergyártó vezetését. A Henkeltől igazolták, ahol meglehetősen szép eredményeket ért el, növelte az árbevételt és hatékonyan karcsúsította a portfóliót.
Az Adidasnál is erősen bekezdett, eladta az évek óta csak szenvedő Reebokot, ám tavaly elég nagy zakóba futottak bele a koronavírus miatt bevezetett boltbezárások, valamint a cég számára kulcsfontosságú ázsiai piacok gyengélkedése miatt. A cég részvényeinek árfolyama az idén 37 százalékkal zuhant,
egyike lett az Euro Stoxx 50 index legrosszabbul teljesítő papírjainak.
A vezérigazgató távozásának azonban nem örültek a befektetők, a hétfői kereskedésben 4,2 százalékos esés után 158,7 eurón zárt a kurzus. Rorsted tevékenysége nyomán tavaly ilyenkor 67 milliárd euróra hízott a cég kapitalizációja, azóta azonban nagyjából a 2016-os szintre süllyedt vissza. A két nagy versenytárs, a Nike és a Puma viszont sikeresen növelte árfolyamát.
A Bloomberg értesülései szerint a vezérigazgató lemondását hosszas beszélgetések előzték meg a felügyelőbizottsággal. Rorstedet megviselte a pandémia alatt a cég prosperálásáért folytatott küzdelem, valamint az is, hogy nyilvánosan is sokat bírálták, mondván, a patinás cég folyamatosan csúszik boltjai bérleti díjával.
Elemzői vélemények szerint ugyan sokat tett a cég modernizációjáért és áramvonalasításáért, de a következő vezető egyik legfontosabb feladata az lesz, hogy a sportbizniszhez közel álló többi iparágban – például a szórakoztató- és a divatiparban – is javítsa a márka megítélését, és ezen keresztül növelje az eladásokat. Az amerikai rivális Foot Locker tavaly cserélte le első emberét, Mary Dillon a divatszektorból érkezett, az Ulta Beauty vezérigazgatója volt.
Rorsted javára írandó, hogy felgyorsította az Adidas digitális átmenetét, így például megduplázta közvetlen eladásait az észak-amerikai piacon. Ugyanakkor a vártnál gyengébb kínai eladások miatt a cég júliusban kénytelen volt profitfigyelmeztetést kiadni. Az ázsiai piacon nehézség az újjáéledő kínai nacionalizmus is, ennek jegyében a vevők inkább a hazai márkákat (Anta, Li Ning) keresik.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.