Felmérést készített egy orosz online fizetési platform, a Webbankir arról, hogy mely külföldi márkák kivonulása fáj a leginkább az orosz állampolgároknak. A TASZSZ orosz hírügynökség által szemlézett kutatás szerint toronymagasan a svéd bútorüzlet, az IKEA az, amely nélkül nem tudnak meglenni az oroszok, ennek a kivonulását siratják a legtöbben, a válaszadók 27,2 százaléka.
Eladja gyárait Oroszországban az IKEA, végleg kivonulMindez hatással lehet az európai piacra is, elképzelhető, hogy valamiből hiány lesz. |
Szintén sokan fájlalják, a válaszolók 23,8 százaléka a Samsung, 17,3 százaléka az Adidas távozását. Az Apple 15,8, a Coca-Cola pedig 15,3 százaléknak hiányzik majd. Igaz, az előbbi termékeit lehet majd kapni Oroszországban, így például a legújabb iPhone-okat is.
A Nike és a H&M már csak 15 százalék alatti eredményt ért el a „hiánylistán”, míg
a legnagyobb dérrel-durral kiviharzó McDonald’s csak 8,9 százaléknak hiányzik,
amely feltehetően annak köszönhető, hogy a Mekik helyére rögtön benyomult egy orosz gyorsétteremlánc, feledtetve a nyugati ízeket.
A termékek közül a legtöbben a külföldi autókat hiányolják az orosz piacról, de a gyógyszerek, a háztartási gépek, illetve a vegyi és ruhaáruk eltűnése is kellemetlenül érintette az oroszokat. Tényleges hiányról viszont nagyon kevesen nyilatkoztak, a válaszadók 83 százaléka szerint mindenhez hozzájutottak, amit szerettek volna venni, csak nem a külföldi márkák termékeihez.
Vissza a múltba: ismét a Lada a legnépszerűbb autó Oroszországban, de a csillogó kaszni mögött csak tátongó űr vanIgaz, más márkához nem is nagyon jutnak hozzá a moszkvaiak, a megtépázott orosz autóipar pedig tetszhalott állapotba került. |
Érdekesség, de a cégek kivonulása az összes megkérdezett között csak kis többségnek fáj, 44,1 százalék nyilatkozott úgy, hogy egyáltalán nem bánja a távozásukat. 77 százalék mondta azt, hogy sokkal több orosz terméket vásárol a szankciók bevezetése óta.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.