BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

A régióban építheti meg közös gyárát a Mercedes és a Rivian

Közös gyárat építenek, ahol mind a két cég járművei készülnek majd, de közös modell fejlesztéséről nem szólnak a tervek.

Megállapodott a Mercedes furgonokat gyártó részlege, a Mercedes-Benz Vans és a Rivian, hogy elektromos furgonokat gyártó üzemet hoznak létre Lengyelországban, Romániában vagy Magyarországon egy vegyesvállalat keretében a következő években – közölte a német autógyártó csütörtökön.

A wheel of a Mercedes Benz A Class is seen on the assembly line at the Daimler AG factory in Rastatt, southwestern Germany, on February 4, 2019. - Daimler posts 2018 financial results on an annual press conference in Frankfurt Germany, on February 6, 2019. (Photo by THOMAS KIENZLE / AFP)
Fotó: Thomas Kienzle / AFP

A tervek szerint a gyártósorokon mind a két cég márkáit termelni fogják – közölte a Mercedes, hozzátéve, hogy 

saját teljesen elektromos furgonhoz fejlesztenek architektúrát, melynek VAN.EA lesz a neve. 

Első körben mind a két cégnek egy-egy nagyobb modellje fog készülni az üzemben – melynek helyszínét egyelőre nem árulták el –, így a VAN.EA platformra épülő járművek mellett a Rivian Light Van platformjára alapuló furgonokat fognak gyártani.

A Mercedes azt is közölte, hogy a Sprinter furgonjait termelő német gyáraiban átszervezésre készül, hogy ellensúlyozza az elektromos járművek magasabb költségeit.

Az együttműködés a Rivian számára is kritikus időpontban érkezik, miután a cég akadályokba ütközött Illinois-ban található gyárának felfuttatása terén az ellátási láncok akadozása és a magas alapanyagárak miatt. Az elektromos járműveket gyártó cég emiatt elbocsátásokra és termelésének halasztására is kényszerült, ami a cég részvényeinek árfolyamán is meglátszik, gyanis 68 százalékot zuhantak az év eleje óta. 

Az európai összeszerelő üzem Mercedesszel közös kivitelezése segíthet a második negyedévben 1,2 milliárd dollárt felélő startupnak megőriznie a forrásait második amerikai gyárára, amelyet a tervek szerint 2025-ben nyitnak majd meg – írja a Reuters.

A Soros György figyelmét is felkeltő Riviannak ráadásul egyre több versenytárssal kell szembenéznie az elektromos furgonokat fejlesztő startupok világában, miközben 

a hagyományos autógyárak saját modelljeikkel igyekeznek elejét venni az induló cégek térnyerésének.

A Ford például a népszerű benzines Transit elektromos változatát készítette el, és miután ezekből az év eleje óta 4 ezret el is adott, az amerikai piac éllovasává vált. A Mercedes-Benz Vans még áprilisban arról beszélt, hogy rendelésállománya megtelt, a gyárai alig győzik az iramot az ellátási nehézségek miatt.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.