Németországban augusztusban kicsivel több, mint 199 ezer személygépkocsit helyeztek újonnan forgalomba, 3 százalékkal többet, mint tavaly augusztusban – derül ki a Német Autóipari Szövetség (VDA) adataiból.
Az idei év első nyolc hónapjában összesen 1,6 millió új járművet helyeztek forgalomba, ami 10 százalékos csökkenés az előző év azonos időszakával összevetve. A világjárvány előtti 2019-es évhez képest 34 százalékos elmaradás mutatkozik az idén.
A VDA szerint a magas nyersanyagárak, a csiphiány és az orosz–ukrán háború miatti általános bizonytalanság visszafogja a piacot és a termelést is.
A szervezet szerint az előző hónapban közel 57 ezer új elektromos járművet regisztráltak, s az év eleje óta majdnem 416 ezer e-autót helyeztek forgalomba. Az eladások ezzel ismét megközelítik az előző évi szintet, és csupán 1 százalékkal maradnak el az előző év azonos időszakától. Vagyis a villanyautók értékesítése jóval kisebb mértékben esett vissza, mint a piac egésze.
A németországi személygépkocsi-gyártás augusztusban már a negyedik egymást követő hónapban nőtt: a német cégek több mint 207 ezer járművet gyártottak. Az év eleje óta összesen 2,1 millió autót szereltek össze az üzemekben, 1 százalékkal többet, mint az előző év első nyolc hónapjában.
A járvány előtti 2019-es évhez képest azonban a termelési szint még mindig 32 százalékkal alacsonyabb az idén.
A belföldi megrendelések augusztusban 37 százalékkal csökkentek az előző évhez képest, viszont jó hír, hogy a külföldi megrendelések nőttek, 2 százalékkal magasabbak, mint az előző év azonos hónapjában.
Németországban több mint 800 ezer ember dolgozik közvetlenül az autóiparban, a kapcsolódó ágazatokkal együtt ez a szám 3 millió főt tesz ki. Érdekesség, hogy Magyarországon mintegy százezer embert foglalkoztatnak közvetlenül a szegmensben. Összességében az európai autóipar több mint 12 millió embernek biztosít munkahelyet, egyben húzóágazat az öreg kontinens jó néhány országában.
Az EU évente több mint 5,7 millió gépjárművet exportál, 79,5 milliárd eurós kereskedelmi többletet eredményezve az uniónak. A személygépkocsi-export legfontosabb célországai között az Amerikai Egyesült Államokat, az Egyesült Királyságot és Kínát találjuk. A szegmenst azonban megtépázta a koronavírus-járvány, a csiphiány és az orosz–ukrán háború kirobbanása.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.