Májustól augusztusig világszerte mintegy egymilliárd dollárt költöttek a tengeri fuvarozók a jeges tengereken is közlekedni képes használt tankerek beszerzésére, ami körülbelül ötszöröse az egy évvel korábbi összegnek – közölte hétfőn a londoni E. A. Gibson Shipbrokers Ltd.
Az Európai Unió szankcióinak értelmében ugyanis jövő évtől tilos orosz olajat és egyéb üzemanyagot exportálni, a fuvarozóknak ezért a Balti-tenger helyett, ahol Oroszország legjobb termináljai találhatók, sokkal távolabbi célállomásokra kell hajózniuk, ahol sok esetben jeges vizeken kell áthaladniuk.
Azoknak a vállalatoknak, amelyek télen orosz kőolajat akarnak szállítani, úgynevezett jégosztályú hajókra lesz szükségük
– mondta a Bloombergnek Richard Matthews, a hajózási ügynökcég kutatási vezetője.
Matthews szerint a májustól augusztusig tartó időszakban 42 használt, jégosztályú tankhajó eladására került sor, szemben az egy évvel korábbi 12-vel.
Ezek együttes szállítási kapacitása körülbelül 4 millió tonna volt, és főként nyersolaj szállításra alkalmasak.
A vevők között főként kínai, török és egyesült arab emírségekbeli cégek tűnnek fel – tette hozzá Matthews.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.