A német autógyártók közel 337 ezer személygépkocsit gyártottak az előző hónapban, 65 százalékkal többet, mint tavaly szeptemberben – derül ki a Német Autóipari Szövetség (VDA) adataiból.
Az év eleje óta 2,5 millió járművet szereltek össze Európa legnagyobb gazdaságában, 8 százalékkal többet, mint az előző év január és szeptembere közötti időszakában.
Idén eddig 1,9 millió személygépkocsit exportáltak, ami 8 százalékkal haladja meg a tavalyi adatokat, ám 30 százalékkal marad el a koronavírus előtti, 2019-es évtől. Szeptemberben csaknem 225 ezer személygépkocsit helyeztek újonnan forgalomba, 14 százalékkal többet, mint tavaly szeptemberben.
Az idei év első kilenc hónapjában összesen csaknem 1,9 millió új járművet helyeztek forgalomba, 7 százalékkal kevesebbet, mint az előző év azonos időszakában. A világjárvány előtti 2019-es évhez képest 32 százalékos elmaradás mutatkozik az idén.
Az elektromos autókból mintegy 73 ezret regisztráltak az előző hónapban, ez majdnem 29 százalékos emelkedés. Az e-autók aránya az összes új forgalomba helyezésen belül szeptemberben 32,4 százalék volt, ami az idei év eddigi legmagasabb szintje. Az év kezdete óta csaknem 489 ezer elektromos járművet helyeztek újonnan forgalomba, ami 2 százalékkal haladja meg az előző év azonos időszakát.
A VDA szerint a magas nyersanyagárak, a csiphiány, az infláció és az orosz–ukrán háború miatti általános bizonytalanság visszafogja a piacot és a termelést is.
Németországban több mint 800 ezer ember dolgozik közvetlenül az autóiparban, a kapcsolódó ágazatokkal együtt ez a szám 3 milliót tesz ki. Érdekesség, hogy Magyarországon mintegy százezer embert foglalkoztatnak közvetlenül a szegmensben. Összességében az európai autóipar több mint 12 millió embernek biztosít munkahelyet, egyben húzóágazat az öreg kontinens jó néhány országában.
Az EU évente több mint 5,7 millió gépjárművet exportál, 79,5 milliárd eurós kereskedelmi többletet eredményezve az uniónak. A személygépkocsi-export legfontosabb célországai között az Amerikai Egyesült Államokat, az Egyesült Királyságot és Kínát találjuk. A szegmenst azonban megtépázta a koronavírus-járvány, a csiphiány, az infláció és az orosz–ukrán háború kirobbanása.
Majd kicsattan az optimizmustól a BMWAutóipari üzletágában a BMW várhatóan eléri a 7-9 százalékos árréscélja felső határát, értékesítései pedig nőni fognak jövőre Nicolas Peter pénzügyi igazgató szerint. A vezető úgy véli, hogy Kínában helyreállt a kereslet a harmadik negyedévben, miután az első fél évben gondot okoztak a lezárások. |
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.