Hiába a magas infláció, az emelkedő munkanélküliség és a közelgő recesszió, a tehetősebb vásárlók úgy szórják a pénzt, mintha nem lenne holnap. A luxuscikkek a koronavírus-járvány után újra népszerűek lettek, többen „bosszúvásárlásról” beszélnek, azaz az elmúlt két covidos év mulasztásait igyekeznek bepótolni a fogyasztók.
Az élénkülő tendencia a luxusélelmiszerek piacán is észlelhető, a drága francia pezsgő hirtelen újra nagy kedvenc lett, és a legnagyobb gyártókat gyakorlatilag kiisszák a készletükből – írja a Bloomberg.
Bár a járvány elején az eladások durván lecsökkentek, egyre több jelentés számol be a gazdagok költési tébolyáról. A Louis Vuitton Moet Hennessy (LVMH) luxusipari óriás a szerény előrejelzések ellenére sikeres évet zárhat, míg a Hermes International 24 százalékkal növelte meg a bevételeit, annak ellenére, hogy nemrég jókora áremeléseket vezetett be.
A drágulás cseppet sem zavarja a tehetősebb vásárlókat, ami jó hír a luxustermékek forgalmazóinak. A jelenlegi időszakot az iparágon belül már el is nevezték a „dübörgő húszas éveknek”, utalva a gazdasági válság előtti piaci robbanásra.
Az infláció növekedése viszont ezt a piacot is erősen befolyásolni fogja. Bár a luxustermékek árai nem mindig követik a gazdasági trendeket, az alapanyagok, a gyártási és a szállítási költségek emelkedése itt is drágulást fog okozni.
Amíg egy gazdasági válság idején az átlagos vásárlók igyekeznek minél többet spórolni, addig a tehetősebbeket kiszolgáló luxuscikkgyártók a vevők elijesztése nélkül tudják emelni az árakat. Viszont a piacot az is élénkíti, hogy a luxustermékeket egyre többen vásárolják befektetésként.
A dizájner táskák pár év alatt az árverések állandó résztvevőivé váltak,
az egyedi sportcipők és egyéb luxusruházati cikkek pedig egyre több gyűjtőt vonzanak maguk köré. Befektetés szempontjából hasonló helyet képviselnek, mint a műtárgyak, és az áraik is ezt a trendet követik.
Bár a luxusélelmiszerek között is megjelennek a gyűjtői darabok, a most folyó vásárlási hullám inkább szól az ízlésről és arról, hogy a járványidőszak alatt a pezsgőfogyasztás is lecsökkent. A gazdagok most, egy komoly gazdasági válság előtt megpróbálják bepótolni az elmúlt éveket, és ezzel párhuzamosan a lehetséges hiányra is felkészülnek.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.