BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Az utazási kedv töretlen, de az olcsóbb vakációk felé tolódott el a kereslet

Az utazásról még a recessziós közeg ellenére sem hajlandók lemondani az európai családok, de már egye kevesebbet költenek erre a célra, és inkább a közeli úti célokat választják a szállásközvetítő portálok tapasztalatai szerint.

A recessziós aggodalmak, az elszabadult infláció és a megélhetés megnehezülése költségvetésük újraszámolására késztetik a családokat, s ennek első körben a nélkülözhető kiadások, köztük az utazások és a vakációs kiadások esnek áldozatul – derül ki az online szállásközvetítéssel foglalkozó Trivago felméréséből. 

Manchester,,United,Kingdom,-27,June,2016:,Mobile,Apps,Make,Traveling, trivágo, trivago, spanyol, apnih, tengerpart
A Trivagónál úgy látják, hogy az utazók egyre költségtudatosabbá válnak.
 Fotó: Shutterstock

Egyre többen rövidítik le a pihenésre szánt időszakot, és keresik az olcsóbb szállodai szobákat. Az otthonuktól távol töltött szabadság idejét átlagosan 10 százalékkal csökkentik az emberek. 

A keresések irányából és a kattintások számából a Trivagónál azt szűrték le, hogy a felhasználók a koronavírus-járványt megelőző csúcsév, azaz 2019 hasonló adataihoz képest is intenzívebben keresik az olcsóbb szálláslehetőségeket a november és jövő január közötti időszakra vonatkozóan – mondta Matthias Tillmann, a cég pénzügyi igazgatója egy barcelonai szakmai konferencián. 

A düsseldorfi székhelyű cég honlapján 

a foglalások mennyisége a 2019-es szintet idézi. 

A trend arrafelé mutat, hogy az emberek egyelőre nem hajlandók lemondani az utazásokról, viszont egye költségtudatosabbak a tervezésben, amiből például a diszkontjegyárakkal dolgozó fapados légitársaságok, mint a Ryanair és az EasyJet, tudnak hasznot húzni. Ők a recesszióból is ki tudják sajtolni a maguk profitját. 

Az utazás mellett a szállásköltség optimalizálása is döntő szempont, 

e tekintetben a viszonylag alacsony árakat kínáló mediterrán szálláshelyek továbbra is a népszerűségi listák élén állnak, Görögország és Spanyolország kedveltsége csak emelkedett, de a török tengerpart is az élmezőnyben maradt, ott külön vonzerő az euróhoz és a dollárhoz mérten pokoli gyenge török líra. A Trivagón jellemzően 30-60 napra előre foglalnak szállást a felhasználók, emiatt a cégnek hosszabb távú prognózis felállításához nem elegendő az információbázisa.

Calella,De,Palafrugell,,Traditional,Whitewashed,Fisherman,Village,And,A,Popular, trivágo, trivago, spanyol tengerpart, spanish beach
A spanyol tengerpart népszerűsége jottányit sem csökkent.
Fotó: Matej Kastelic / Shutterstock

Kedvezőbben látja a helyzetet Dana Dunne, a repülőjegyeket, üdülési csomagokat és autókölcsönzést kínáló eDreams portál vezérigazgatója, aki – 2019-hez képest – az októberi és a november eleji foglalások 45 százalékos bővüléséről számolt be a Bloombergnek. Ebben persze az is benne van, hogy a szállásközvetítő portál barcelonai központú, és a spanyol fogadó turizmus egyik fellegvára. Dunne tapasztalatai a visszafogottabb fogyasztói költésről megegyeznek a Trivagóéval, 

az átlagos költés náluk a tavalyihoz képest négy euróval kisebb, 80 eurós volt a negyedévben. 

Az is újdonság, hogy a felhasználók otthonukhoz közelebbi úti célokat választanak, és a szállásfoglalást is későbbre hagyják.

A légitársaságok foglalási adatai alapján az utazási kedv még mindig erős, a rekordokat hozó nyári szezon után még nem igazán érzékelhető markáns visszaesés, bár az inflációs spirál és a háztartási kiadások látványos emelkedése az iparág számára is kihívás. 

A Virgin Atlantic vezérigazgatója, Shai Weiss szerint 

a nyarat az úgynevezett bosszúturizmus jellemezte, az emberek két év kényszerű kihagyásait akarták egyszerre pótolni, 

ennek megfelelően az üdülőjáratok telt házzal mentek. Ez a tendencia még nem csendesedett le, szezonális összevetésben jól állnak, mert szavai szerint az emberek még most is szívesebben költenek kikapcsolódásra, utazásra, mint mondjuk egy új hűtőgépre.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.