Sanghaji gyárában a termelésének csökkentését tervezi a Tesla, jelezve a kínai kereslet visszaesését. A helyzetet ismerő források szerint a gyártás csökkentése már a héten elkezdődhet, és a mértéke akár 20 százalék is lehet.
A döntésre azt követően került sor, hogy az autógyártó megvizsgálta lehetőségeit a közeljövőben, ám a források hozzátették, hogy van elegendő rugalmasság arra, hogy a termelést növeljék, havisszatérne a kereslet.
Ez lehet az első alkalom, amikor a Tesla önként mérsékli sanghaji kibocsátását,
noha az ellátási láncok zavarai és a koronavírus-járvány okozta lezárások miatt korábban is volt, hogy akadozott a termelés. Az utóbbi időkben azonban a Tesla csökkenteni kényszerült árait, de a szállítási határidők és a biztosítási kedvezmények is arról árulkodtak, hogy a kereslet nem tartott lépést a gyár kapacitásának bővülésével, amely évi egymillió autóra emelkedett.
A JL Warren Capital élén álló Junheng Li a Bloombergnek havi 85 ezer járműre becsülte a gyár teljes kapacitását, ám szerinte Kínában csupán 25 ezer Teslát rendelhetnek újabb akciók nélkül decemberben, míg a maradék termelés egészét nem képes az export sem teljesen felszívni.
A Tesla ráadásul egyre erősebb helyi vetélytársakkal néz szembe , mint amilyen a BYD vagy a Guangzhou Automobile Group, ezek – szemben Elon Musk cégével – képesek voltak az áraikat is emelni a világ legnagyobb villanyautó-piacán.
A BYD novemberben zsinórban kilencedik rekordjáról számolt be az eladások terén, miután több mint 230 ezer járművet szállított le, ebből közel 114 ezer volt teljesen elektromos.
Mindeközben sokasodnak a Teslák megbízhatóságával kapcsolatos problémák is, így a múlt hónapban két visszahívás is volt az országban.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.