Hokkaidón a nagy sebességű vasútvonal meghosszabbítása nagyjából 40 százalékkal, 645 milliárd jennel (4,88 milliárd dollárral) haladja meg az eredeti költségvetési terveket, így a teljes összeg 2,3 ezermilliárd jenre emelkedik – közölte a távol-keleti ország közlekedési minisztériuma.
A beruházás révén a nagy sebességű hálózathoz kapcsolnák Hokkaidó székhelyét, Szapporót is.
A szigetország legnagyobb városait – Szapporo kivétel – Sinkanszennek hívott nagy sebességű vasútvonalak köti össze, ezek közül a Tokiót és Oszakát összekötő számít a legnagyobb forgalmúnak. Japán legészakibb szigetén az alagútépítéssel kapcsolatos problémák miatt egyes területeken az építkezés négy évvel is elhúzódhat. Eredetileg úgy számoltak, hogy a Sinkanszen meghosszabbításával 2030-ban végeznek – írja a Nikkei Asia.
Csak a munkaerő és az anyagok árának emelkedése 205 milliárd jennel növelheti a projekt költségeit. Az összeg még magasabb lehet, ha a költségek a becslésben szereplő 2 százalékos ütemnél gyorsabban emelkednek. Az eset nem egyedülálló, több vonalon is késik az építkezés, illetve elszálltak a költségek. Ráadásul nem csak a pénz okoz problémát, a Sinkanszenek mentén fekvő helyi önkormányzatok nem mindig támogatják a zajos építkezéseket.
Az olajárrobbanás óta nem látott szintre szökött fel a japán inflációA japán jegybank számíthatott az inflációs rekordra, amikor a héten apró, ám váratlan lépést tett az ultralaza monetáris politika feladása felé. Kuroda Harihuko, a japán központi bank elnöke bejelentette, hogy a duplájára, plusz-mínusz 50 bázispontra szélesítik ki az irányadó 10 éves államkötvény hozamingadozásának célsávját. |
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.