Az elektromos autók terjedésével párhuzamosan a lítiumárak is brutális emelkedésen mentek keresztül az elmúlt két évben, így az akkumulátorok gyártásához szükséges nyersanyag ára 1200 százalékot emelkedett ezen időszak során. Ennek a folyamatnak azonban úgy tűnik itt a vége, a lítium ára elindult lefelé a múlt hónapban elért történelmi csúcsokról.
A szerdai, a lítium-karbonátot tonnánként 571,500 jüanos (mintegy 82 ezer dolláros) értéken jegyző árfolyam még mindig duplája az év elejét jellemző szintnek, ám a kínai BYD szerint a jövő évben újabb bányákban indulhat meg a termelés, ezért a mostani árszint észszerűtlen.
A nyersanyag drágulását az okozta, hogy az elektromos járművek terjedésével nem tudott a kínálat lépést tartani, ugyanakkor az akkumulátorok gyártási technológiájában bekövetkezett fejlődésnek köszönhetően a BloombergNEF adatai szerint csak 7 százalékkal nőttek az akkumulátorcsomagok árai reálértéken, igaz, ez az első alkalom a társaság vonatkozó kutatásának indulása óta, hogy nőtt a termék ára.
Az elektromos járművek eladásainak növekedése az idei év utolsó negyedében lelassulhat, különösen Kínában, amely továbbra is a koronavírus terjedésével küzd, ráadásul
az év végével megszűnnek az ezen autók térnyerését ösztönző támogatások is az ázsiai országban.
A kereslet visszaesésével párhuzamosan ugyan kínálati zavarok is jelentkeztek az egyik fontos lítiumtermelő kínai tartományban, Csianghsziben, ám egyelőre úgy tűnik, a keresleti szempontok bizonyulhatnak erősebbnek Susan Zou, a Rystad Energy elemzője szerint, aki a Bloomberg szerint 2023-ban is a lítiumárak csökkenésére számít, igaz ezek a piac feszessége miatt nem valószínű, hogy kifejezetten jelentősek lesznek.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.