Az orosz AvtoVAZ vállalat igazgatótanácsa jóváhagyta a cég 2023-as beruházási programját, közel 40 milliárd rubel (585 millió dollár) értékben. Ukrajna februári inváziója óta az orosz gazdaság egyre nagyobb akadályokba ütközik, és ezt a vezető ipari vállalatok is megérezték – írta a Reuters.
Bár február óta a vállalat által gyártott Lada autók nagyon népszerűek lettek az orosz lakosság körében, ez elsősorban nem a márka minősége miatt történt, a legtöbb külföldi gyártó egyszerűen kivonult az országból, miközben a kereslet egy ideig változatlan maradt, így a volt szovjet gyártónak kellett ellátnia a piacot.
A Renault év elején mindössze egy rubelért eladta a többségi részesedését az AvtoVAZ-ban az orosz államnak, s bár a hatéves visszavásárlási opció nyitva tartja az ajtót a francia márka visszatérésére, a cég addig nem mehet csődbe. Az alkatrészhiány miatt a termelés erősen csökkent, ez pedig az alkalmazottak elbocsátására kényszerítette a vállalatot.
A befektetéssel most megpróbálják fenntartani a gyáraikat, és folyamatos ellátást biztosítani új autókból. Az Orosz Föderáció Ipari és Kereskedelmi Minisztériuma szerint
2023-ban a vállalat 41 ezer járművet tervez gyártani, szemben az idei évi 200 ezerrel.
A háború miatt bevezetett nyugati szankciók súlyos károkat okoztak az orosz iparnak, amely a nyersanyagokon kívül szinte mindenben hiányt szenved. A belföldi vállalatok a túlélésért küzdenek, a korlátozásokra fittyet hányó országok, elsősorban Kína, remek lehetőséget látnak az ágazat leuralásában. 2022 második felében az általuk gyártott autók elöntötték az orosz piacot.
A Lada mellett a Moszkvics gyártása is újraindult, azonban a tervek és a felhasznált alkatrészek alapján úgy tűnik, hogy orosz helyett egy kínai autóról van szó.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.