Tavaly éves bázison 13 százalékkal csökkentek a kínai okostelefon-eladások az International Data Corporation (IDC) piackutató cég adatai szerint. Az év folyamán 286 millió készüléket értékesítettek a 2021-es 329 millió után – ez a legalacsonyabb szám 2013 óta, és első alkalommal esett 300 millió alá.
Az Android alapú készülékeket gyártó Vivo teljesített a legjobban, a piaci részesedése elérte a 18,6 százalékot, de az eladásai így is 25,1 százalékkal estek vissza az előző évihez képest. A Honor végzett a második helyen, a cégnek alacsony bázisról ugyan, de sikerült 34 százalékkal növelni az eladásait.
Az Apple lett a harmadik, holtversenyben az Oppóval. Az amerikai cég eladásai éves bázison 4,4 százalékkal csökkentek, de a Reuters értékelése szerint ez még így is jó teljesítmény a romló piaci helyzetben. A negyedik negyedévben ugyan az Apple értékesítette a legtöbb készüléket, az iPhone-eladások így is visszaestek az ellátási problémák miatt, amelyeket a Foxconn gyárában kitört munkáslázadások okoztak.
Bár a szigorú zéró tolerancia politikáját decemberben váratlanul felszámolták Kínában, az éves forgalom szempontjából ez a lépés már későn jött. A koronavírus-korlátozások és az újabb járványhullám 2022-ben megtépázta a világ második legnagyobb gazdaságát , a GDP bővülése jelentősen lassult az év végén. Egyelőre még azt sem tudni, hogy a nyitás felpörgeti-e a fogyasztást a járvány előtti szintre.
Az okostelefon-piacon egyébként a visszaeséssel Kína a nemzetközi trendet követi, a szektor teljesítménye globálisan csökkent. Ugyancsak az IDC adatai szerint az eladások száma 1,2 milliárd darabra, 2013 óta a legalacsonyabb szintre zuhant, ami éves bázison 11 százalékos csökkenést jelent.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.