Az Ericsson a költségcsökkentés érdekében világszerte 8500 munkavállalót tervez elbocsátani – számolt be a Reuters a dolgozóknak küldött memorandum alapján. A hírügynökség emlékeztetett, hogy bár egy sor technológiai cég bocsát el több ezer dolgozót a Microsofttól kezdve a Metán keresztül az Alphabetig, a telekommunikációs ágazatban az Ericsson lépése lesz a legnagyobb szabású ilyen döntés.
„A létszámcsökkentés módja a helyi gyakorlattól függően eltérő lesz” – idézte a hírügynökség a Borje Ekholm vezérigazgató által aláírt feljegyzést. Eszerint több országban már a héten bejelentették az intézkedést.
A világszerte több mint 105 ezer embert foglalkoztató cég hétfőn még csak annyit közölt, hogy mintegy 1400 álláshelyet megszüntet Svédországban. Azt ugyan egyelőre nem jelentették be, hogy melyik régiók lesznek a leginkább érintettek, elemzők szerint várhatóan elsősorban Észak-Amerikáról van szó. Legkevésbé alighanem az olyan növekvő piacok veszélyeztetettek, mint India.
Az Ericsson decemberben közölte, hogy kilencmilliárd koronával tervezi csökkenteni a költségeket 2023 végéig,
mivel csökkent a kereslet bizonyos piacokon, így Észak-Amerikában is. (Egy svéd korona 34,6 forint.) „Kötelességünk a költségek csökkentése, hogy versenyképesek maradjunk. A legnagyobb ellenségünk jelenleg az önelégültség lehet” – figyelmeztetett Ekholm.
Sok távközlési vállalat növelte készleteit a koronavírus-járvány tetőzése idején, most pedig visszafogja a megrendeléseit. Az egyik legnagyobb cég, a Verizon például az idén 18,25 és 19,25 milliárd dollár közötti összeget tervez költeni, ami jelentős csökkenés a tavalyi 23 milliárd dolláros beruházási költségvetéshez képest. (Egy dollár 361,9 forint.)
Carl Mellander, az Ericsson pénzügyi igazgatója korábban a Reutersnek elmondta, hogy a költségcsökkentés a tanácsadók, az ingatlanok és az alkalmazottak létszámának visszafogását foglalja magában. A skandináv rivális Nokia egyelőre nem jelentett be elbocsátási terveket.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.