BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Falja a piac a Volvo villanyautóit

Nagyot nőtt tavaly a Volvo Cars elektromos autóinak értékesítése. Annak ellenére, hogy megemelték az áraikat, volumenben háromszor annyit adtak el, mint egy évvel korábban. A cég egyelőre nem tervezi, hogy megvágja az elektromos meghajtású járművek árát, a vezérigazgató azonban nem zárja ki ennek a lehetőségét, ha a lítium ára meredeken csökken. Addig is lubickolnak a megrendelésekben.

Óriásit nőtt a Volvo Cars elektromosautó-értékesítése 2022-ben.

New Volvo C40 Recharge
Januárban kiemelkedően keresett volt a C40-es modell.
Fotó: NurPhoto

Míg 2021-ben a Volvo Cars eladásainak mintegy 4 százalékát tették ki a tisztán elektromos autók, addig 2022-re ez már 11 százalékra emelkedett, decemberben pedig elérte a 20 százalékot.

A Volvo elektromos modelljeinek összes eladása tavaly megháromszorozódott az előző évhez képest.

Ezzel az eredménnyel nem meglepő, hogy a cég szerint nincs szükség az elektromos autók árának csökkentésére úgy, ahogy azt a Tesla és a Ford már meglépte.

A cég adatai szerint csaknem 174 százalékkal több C40-es modellt adtak el 2023 januárjában, mint pontosan egy évvel azelőtt. A legnagyobb mértékben a harmadik generációs S60-as eladása csökkent, a modellből feleannyit vettek, mint tavaly.

A Volvo menedzserei ambiciózusak: céljuk, hogy az évtized közepére az eladásaik fele tisztán elektromos járművekből álljon, 2030-ra pedig kizárólag ilyen autókat értékesítenének. 

Jim Rowan vezérigazgató elmondta, hogy 2022-ben emelték az árakat, mivel Oroszország ukrajnai inváziója felhajtotta a lítiumnak, az akkumulátorok egyik legfontosabb alapanyagának az árát. A már megrendelt kocsik árát nem módosították, így az üzletág végül a teljes költségtöbblet mintegy harmadát lenyelte. A Volvo nyereségességét az emelkedő nyersanyag- és csipárak, valamint a kínai lezárások miatt kialakult ellátásilánc-zavarok is csökkentették.

A vezető arra számít, hogy a lítium ára idén csökken, és ha ez jelentős mértékű lesz, akkor ők is újraírhatják az árcéduláikat. Egyelőre azonban korai dönteni erről, most a meglévő rendelések mihamarabbi kiszolgálása áll a menedzsment figyelmének középpontjában. 

A vállalat adózás előtti eredménye tavaly 15,7 százalékkal esett – ha nem számítjuk hozzá a kínai Geelyvel közös vállalatban működtetett motorüzletágát. 

A cég bevétele 17 százalékkal ugrott meg. A Volvo a haszonkulcsát 8-10 százalékra, havi eladását pedig 100 ezer darabra növelné az évtized közepére, amit a kis sportkocsik eladása is elősegíthet.

– írta meg a Financial Times.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.