Tavaly is folytatódtak az autóipar problémái, bár az év második felére már javult a helyzet, globálisan 66,2 millió új személygépkocsit helyeztek forgalomba az elmúlt évben, ami csaknem azonos a 2021-es értékkel – derül ki az Európai Autógyártók Szövetsége (ACEA) által készített jelentésből.
Az új regisztrációk nem egyenletesen alakultak világszerte, Európában 10,4 százalékos visszaesést tapasztaltak, főként az orosz–ukrán háborús feleknél összeomló forgalom miatt. Mind a két országban több mint 60 százalékot zuhant a forgalomba helyezett autók száma, ám
az EU-ban is 4,6 százalékkal csökkent a regisztrációk száma tavaly 2021-hez képest.
Észak-Amerikában is elmaradt a forgalom a 2021-estől, noha az év második felében már érezhető volt a felpattanás, az év egészét nézve 8,7 százalékos csökkenés volt tapasztalható. Japánban 5,1 százalékkal csökkent a forgalom.
A regisztrációk száma Ázsia jelentős részén emelkedett, a világ legnagyobb autópiacának számító Kínában az eladások 7,6 százalékkal nőttek, míg Indiában 23,1 százalékot ugrott a forgalom.
A szektor előtt álló nehézségekre leginkább a járvány előtti utolsó évvel, 2019-cel való összehasonlítás világít rá, hiszen akkor még világszerte 74,9 millió személyautó állt forgalomba.
A gyártás terén a helyzet hasonló, bár a 68 millió elkészült jármű 7,9 százalékkal magasabb a 2021-es értéknél, ám 5,6 millióval kevesebb, mint a 2019-es termelés. Az unió területén a gyártás már tudott növekedni is 2021-hez képest, mégpedig 7,1 százalékkal, ám Európa egészének kibocsátása 1,6 százalékkal csökkent az orosz és az ukrán termelés összeomlása miatt. A Brexit negatív következményeit jelzi, hogy a brit autógyártás több mint 10 százalékot zuhant tavaly 2021-hez képest.
Magyarország tavaly az EU nyolcadik legnagyobb autógyártója volt, miután a termelés 6 százalékkal nőtt, meghaladva a 441 ezres számot.
Észak-Amerikában a gyártás 10,3 százalékkal, Kínában 11,7 százalékkal nőtt, míg Indiában a bővülés mértéke 21,6 százalékot tett ki.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.