Éves szinten tavaly adtak el először több Teslát, mint BMW-t az Egyesült Államokban, ezzel Elon Musk cége lett Amerika első számú luxusmárkája – derül ki az Experian és az Automotive News csütörtöki közös közleményéből.
Az Experian adatai szerint az Egyesült Államokban tavaly több mint 484 ezer új Teslát helyeztek forgalomba, a második helyen álló BMW-ből csupán 328 ezer kelt el.
Ráadásul a Tesla esetében ez az adat az előző évhez mérten 41 százalékos növekedést jelez, míg a BMW eladásai 4 százalékkal csökkentek.
A Tesla első helye azért is figyelemre méltó, mert kizárólag benzinüzemű és hibrid járművek követik a ranglistán.
Az Experian megjegyzi, hogy a BMW tavaly mindössze 14 ezer elektromos autót értékesített, a bronzérmes Mercedes pedig csupán 11 500-at.
Összességében 2021-hez képest 3,5 százalékkal kevesebb, azaz 2,18 millió új luxusautó került a tengerentúli utakra, a visszaesésben még mindig nagy szerepe volt az alkatrészhiánynak.
A Teslán kívül egyébként csak a GM Cadillacjét vették tavaly nagyobb számban, mint egy évvel korábban.
Főként a vadonatúj fejlesztésű Escalade SUV-nak és a Blackwing CT4-es és CT5-ös szedánoknak köszönhetően fogyott 6,5 százalékkal több, vagyis 133 ezer Cadillac.
A BMW menedzsmentjének sem kell azonban elkeserednie, hisz a Consumer Reports 2023-as autómárka-rangsorában összességében a legjobb márka lett Amerikában. A független tesztek és az autótulajdonosok körében végzett felmérések alapján
a legjobb teljesítményt nyújtó, legbiztonságosabb és legmegbízhatóbb járműveket továbbra is a bajorok gyártják.
Egyre látványosabb formát ölt a debreceni BMW-gyár – galériávalA gyár alapkövét tavaly júniusban tették le, az első elektromos autók két év múlva gördülhetnek le a szalagról. |
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.