Visszatér a Ford a Forma–1 versenysorozatába két évtizednyi szünet után, hogy növelje a keresletet az elektromos járművei iránt, ahogy a száguldó cirkusz is hamarosan leváltja a hagyományos robbanómotorral szerelt járműveket.
A Ford 2026-ban tér vissza a sorozatba, amikor életbe lép a fenntartható üzemanyagokról szóló elvárás. A várakozások szerint az autógyártó partnere a Red Bull lesz a Forma–1-ben.
A vállalat 50 milliárd dollárt fektet az elektromos járművekkel foglalkozó üzletágába, és úgy gondolja, az elért eredményeket érdemes az egyik legnépszerűbb autóversenyen is bemutatnia. A Forma–1 az elmúlt években sikeresen tört be az amerikai és a közel-keleti piacokra is, de a Netflixen elérhető Formula–1: Hajsza a túlélésért sikere is növelte az érdeklődést a futamok és a sorozat után.
A Ford 2004-ben hagyta ott a Forma–1-et, ám a hosszú szünet ellenére máig a harmadik legsikeresebb gyártó a sorozatban,
miután 10 konstruktőri és 13 egyéni bajnoki címet zsebelt be korábban.
A gyártó visszatérése azt is megmutatja, hogy kezd kifizetődni a versenysorozat terjeszkedése, amit jelez, hogy a Volkswagen és a GM is gondolkozik a visszatérésen. A német gyártó az Audi márkáján keresztül szerzett kisebbségi részesedést a Sauber csoportban, amely jelenleg is üzemeltet csapatot a Forma–1-ben – írja a Financial Times.
A motorral kapcsolatos elvárások 2026-os változása a Porsche figyelmét is felkeltette, miután szeretné bemutatni új, karbonmentes folyékony üzemanyagait, mint a belső égésű motorral szerelt autók túlélésének zálogát, ám a címvédő Red Bullal tavaly végül nem tudott megállapodni.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.